انتقاد توشاک از تیمش: تراکتورسازی حرفه‌ای و جاه طلب نیست/ وقتی حریفت زمین خورد، اجازه بلند شدن نده!

سرمربی تراکتورسازی با انتقاد از عملکرد شاگردانش می‌گوید تیمش حرفه‌ای نیست و مقابل ماشین‌سازی جاه‌طلب نبود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ شاگردان جان توشاک توانستند دومین پیروزی متوالی خود در تبریز را این بار مقابل ماشین‌سازی بدست بیاوردند و موقتا به رده ششم جدول صعود کنند.

سرمربی تراکتورسازی در نشست خبری پس از این دیدار با ابراز ناراحتی از فرصت‌سوزی بازیکنانش گفت: باید در نیمه نخست سه گل به حریف می‌زدیم اما موقعیت‌ها را از دست دادیم. پس از گل دوم و در پنج دقیقه آخر نیمه دوم می‌توانستیم بازی را با نتیجه مساوی ترک کنیم که این موضوع نشان‌دهنده حرفه‌ای نبودن تیم ماست. به نظر من تراکتورسازی حس جاه‌طلبی را در این دیدار نداشت. در همه رشته‌های ورزشی مانند فوتبال، بوکس، والیبال وقتی رقیب شما زمین می‌خورد باید کار او را تمام کنید و اجازه ندهید حریف از زمین بلند شود و اجازه ادامه کار را داشته باشد. ما امروز اینگونه نبودیم و شاید بازی را نمی‌بردیم.

جان توشاک با اشاره به تعطیلات پیش‌روی لیگ برتر افزود: وقتی با پیروزی به تعطیلات می‌روی حس خوشایندی را خواهید داشت. با این وجود من از تیمم رضایت ندارم چرا که حرفه‌ای عمل نمی‌کنند.

او درباره برنامه‌ی تیمش در تعطیلات لیگ برتر اظهار کرد: چند روزی به بازیکنان استراحت می‌دهیم تا از نظر فکری و بدنی ریکاوری کنند. ما برای بازی در جام حذفی آماده می‌شویم و باید مشکل تیم را حل کنیم. اگر امروز بازی چند دقیقه دیگر ادامه داشت پیروز از زمین خارج نمی‌شدیم.

او با تمجید از عملکرد ماشین‌سازی ادامه داد: ماشین‌سازی عملکرد خوبی در این دیدار داشت. در بازی‌های مانند داربی جدول مسابقات اهمیت ندارد. تیم‌هایی مانند بشیکتاش، رئال مادرید و لیورپول وقتی در داربی شهرشان به میدان می‌روند کار بسیار دشواری دارند چرا که این مسابقه ارتباط بسیار کمی به جدول دارد.

سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا بازیکن ژاپنی تیمش را با وجود عملکرد بسیار خوب در بین بازیکنان نیمکت‌نشین قرار می‌دهد و همیشه بعد از دقیقه ۷۰ او را وارد زمین می‌کند، گفت: فوتبال یک بازی ۱۱ به ۱۱ نیست. بلکه ۱۴ بازیکن مقابل ۱۴ بازیکن دیگر هستند. در خیلی از مواقع ۳۰ دقیقه پایانی بازی مهمتر از ۳۰ دقیقه ابتدایی است. مشکلی که با سوگیتا داشتیم این بود که او بخاطر ویزا به استانبول رفت و تیم به دیر ما منتقل شد و کمتر در تمرینات حضور داشت. او امروز بسیار خوب کار کرد و تغییری که مدنظر ما بود را به اجرا درآورد.

او درباره غیبت هری فورستر در فهرست ۱۸ نفره تراکتورسازی خاطر نشان کرد: او هنوز از نظر بدنی به شرایط ایده‌آل نرسیده و نمی‌توانیم او را در فهرست تیم‌مان قرار دهیم. یک مصدومیت موجب شده فورستر آمادگی کامل را نداشته باشد.

توشاک در پایان با اشاره به فرصت‌سوزی بازیکنانش در نیمه نخست این دیدار اظهار کرد: ما موقعیتی داشتیم که گل نکردن آن به مراتب دشوارتر از باز کردن دروازه بود اما بازیکن ما این فرصت را از دست داد. من ترجیح می‌دهم گل‌هایی که به ثمر می‌رسانیم از داخل ۱۸ قدم باشد نه اینکه از فاصله دور گلزنی کنیم.

خبرنگاری در پایان نشست خبری از توشاک درباره بسته شدن حساب بانکی کارلوس کی‌روش و هافبک استقلال در سوییس بخاطر همکاری با ایران سوال پرسید و خواهان نظر این مربی شد که مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی اجازه پاسخ دادن به آن را توسط سرمربی تیمش نداد.

 

دیدگاه تان را بنویسید