در گفت وگو با خبرنگار اعزامی جی پلاس به اندونزی/

حسن تفتیان: نشد که مدال بگیرم/ احسان حدادی افتخار همه دوومیدانی کاران است

دونده ملی پوش ایرانی گفت: برای کاروان ایران خوشحال هستم. بچه ها تا اینجای کار غیرت کرده اند و امیدوارم در این چند روز باقی مانده هم به مدال های خوشرنگی دست پیدا کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس از اندونزی؛ حسن تفتیان؛ انتظارها این بود که او در بازی های آسیایی 100 متر را در 10 ثانیه بدود و یک مدال برای ایران بگیرد. مدالی که حتی  می توانست طلا هم نباشد اما پسر خوب تربت حیدریه ای دوومیدانی به مقامی بهتر از هفتمی دست پیدا نکرد. تفتیان چند روز پس از مسابقه اش شاهد رقابت احسان حدادی در پرتاب دیسک بود. رقابتی که حدادی در آن به مدال طلا رسید. برای دقایقی با دونده سرعت ایران گپ زدیم که در زیر می خوانید:

کمی درباره مسابقات دو 100 متر حرف بزن. مسابقه ای که تخصص شما بود. خیلی ها انتطار کسب مدال در این مسابقات را داشتند اما نشد.

همان طور که از نتایج معلوم است این رقابت ها در یک کلاس بالای جهانی برگزار شد. دوومیدانی تخصص 100 متر من بود خودم را برای این رقابت ها آماده کرده بودم و می دانستم که اگر مدال می خواهم باید 100 متر را نزدیک 10 ثانیه بدوم که این اتفاق نیفتاد.

چرا؟

روز مسابقه، روز من نبود. آن شب آنالیزهای زیادی کردیم و هر کاری که باید می شد را انجام دادیم اما نشد که بشود به مدال برسم. ولی خب برای مدال آمده بودم که قسمت نشد. ورزش همین است. برد و باخت دارد. همیشه برد شیرین است و باخت تلخ. خیلی روز سختی برایم بود. امیدوارم بتوانم در آینده جبران کنم.

نظر شما درباره نتایجی که کاروان تا اینجای کار گرفته است چیست؟

به نظرم عملکرد بچه ها خوب بوده است. واقعا برای کاروان ایران خوشحال هستم. بچه ها تا اینجای کار غیرت کرده اند و امیدوارم در این چند روز باقی مانده هم به مدال های خوشرنگی دست پیدا کنند. بعضی مواقع یک سری چیزها از دست ورزشکار خارج است و روزش نیست. در هر صورت امیدوارم همه دوستانم در کاروان ایران موفق باشند.

شما شاهد مسابقه احسان حدادی و مدال طلای او بودید. نظر شما درباره احسان چیست؟

برای احسان قبل از اینکه پرتاب کند آرزوی موفقیت کردم. واقعا از ته قلبم آرزو کردم. این چهارمین طلایی بود که احسان گرفت. جایگاهی که الان او دارد را به خوبی درک می کنم. او در دوومیدانی ثابت شده است و باعث افتخاری همه دوومیدانی کارها.

 

دیدگاه تان را بنویسید