جز سهمیه کنکور، تسهیلات ویژه دیگری برای دانش‌آموزان ایثارگر لحاظ نمی‌شود

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 1350 مدرسه شاهد در سراسر کشور داریم که بالغ بر 370 هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا رزاقی، امروز (13 اسفندماه) در حاشیه همایش کارشناسان و مدیران مدارس شاهد خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: از سال گذشته شروع به بحث کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی فعالیت‌های مدارس شاهد کرده‌ایم که در قالب کارگاه با حضور مدیران پیگیری و با استفاده نظرات مدیران چارچوب کیفیت بخشی تدوین می‌شود.

وی افزود: در قالب این کارگاه‌ها فرم پیش فرض به مدیران داده، پر کرده و امروز در کارگاه مدیران به صورت کارگاهی اظهار نظر کرده تا به جمع بندی برسیم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ریشه این بحث به آخرین اساس نامه شورای انقلاب فرهنگی بر می‌گردد که در شهریور ماه تصویب و به امضاء رییس جمهور رسیده است.

رزاقی تصریح کرد: استاندارد سازی مدارس شاهد به عنوان وظیفه ستاد شورای مرکزی شاهد وزارت آموزش و پرورش قرار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه این استاندارد سازی در قالب بحث ایجاد سبک منسجم در مدارس شاهد پیگیری می‌شود، بیان کرد:  به دنبال این هستیم تا همه مدارس شاهد به سمت این جریان حرکت کرده و چگونگی آن بر عهده خود مدیران است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در حال حاضر 1350 مدرسه شاهد در سراسر کشور داریم که بالغ بر 370 هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

رزاقی اضافه کرد: از این تعداد نزدیک به 19 هزار دانش آموز طرح شاهد فرزند شهید و جانباز و آزادگان و مابقی دانش آموزان وابسته به ایثارگان هستند که در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: مدارس شاهد به دنبال  یک نگاه ارزشی و انقلابی شکل گرفته و در همین راستا باید بتوانند فعالیت مربوط به خود را انجام دهند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزانی که در جامعه ایثارگری قرار دارند تنها آنها سهمیه‌ای در کنکور دارند و استفاده می‌کنند و چیز دیگری به صورت ویژه برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود.

رزاقی تاکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جزو رویکرد ذاتی امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش است که به طبع در مدارس شاهد نیز  این امر پیگیری می شود.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم تا فعالیت‌های پرورشی توام با مباحث ترویج باشد و مجموعه فعالیتها در نگرش و فکر مخاطب تاثیر بگذارد و تجلی در رفتار آنها پیدا کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید