رحیمی: 241 تن از اراذل و اوباش تهران دستگیر شدند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 241 تن از اراذل و اوباش تهران در عملیات 24 ساعت گذشته پلیس پایتخت خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سردار حسین رحیمی در اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش که پیش از ظهر امروز در مقر مرکزی پلیس امنیت تهران برگزار شد، گفت: همکاران من در پلیس امنیت طی 78 مرحله عملیات که در روز گذشته به اجرا درآمد و همچنین در کنترل بیش از 98 واحد صنفی همچون قهوه‌خانه‌ها و باشگاه‌ها که اغلب به محلی به عنوان پاتوق این افراد تبدیل شده بود 241 تن از اراذل و اوباش و مزاحمان محلات را دستگیر کردند.

رحیمی با بیان اینکه متأسفانه 63 نفر از اوباش دستگیر شده کمتر از 18 سال سن داشتند، گفت: این افراد تحویل خانواده‌هایشان شدند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه 54 پارک و تفرجگاه عمومی نیز پاکسازی شد، گفت: اراذل و اوباش دستگیر شده از نوع اوباش سطح یک و دو بودند و متاسفانه بسیاری از آنها در مناطق جرم خیز و عمدتا در جنوب تهران دستگیر شدند.

وی درباره جرایم این افراد نیز تصریح کرد: چاقوکشی، اربده کشی، زورگیری با سلاح، مزاحمت برای نوامیس و محلات، تخریب اموال خصوصی و عمومی، حمل مواد محترقه و ... از جمله مهمترین جرایم این افراد است.

وی با بیان اینکه 40 مورد از این عملیات بر اساس درخواست مردم انجام شده است درباره اینکه چه تعداد از دستگیرشدگان دارای سابقه هستند، گفت: در این عملیات حدود 10 درصد از دستگیرشدگان دارای سابقه هستند.

رحیمی درباره کشفیات انجام شده از این متهمان نیز گفت: 9 قبضه سلاح کلت و لوله بلند، 170 قبضه چاقو و 95 کیلوگرم انواع مواد محترقه و مشروبات الکلی به علاوه 73 هزار قلم انواع دارو از جمله مواردی است که از این افراد کشف شده است.

رحیمی درباره برخورد با این افراد نیز گفت:‌ دستگاه قضایی در این زمینه به ما قول برخورد جدی و قاطع داده است.

هشدار رئیس پلیس به اصناف و سودجویان در چهارشنبه سوری

رحیمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اقدامات پلیس درباره چهارشنبه سوری نیز گفت: در جلساتی که در این زمینه داشته‌ایم در هماهنگی با مقام قضایی خواستیم تا خود افراد و همچنین خودروی متخلفان در چهارشنبه سوری تا پس از تعطیلات عید نزد پلیس بماند.

وی ادامه داد: از حالا به تمام کسانی که در بخش تهیه و توزیع و استفاده مواد محترقه فعالیت کرده یا قصد فعالیت دارند هشدار می‌دهم که دست به چنین اقدامی نزنند. فرقی ندارد که این افراد فروشنده باشند یا خریدار، اما در مورد فروشندگان مواد شیمیایی به ویژه در یک پاساژ و خیابانی که نمی‌خواهم نامش را ببرم اما همه می‌دانند که کجاست؟ هشدار می‌دهم که اگر دست به فروش محصولات پیشتاز مواد محترقه بزنند حتما واحد صنفی‌شان پلمب شده و با آنان نیز برخورد قاطع خواهد شد.

رحیمی اظهار کرد: پلیس چندین انبار مواد محترقه را شناسایی و با آن برخورد کرده است که طی روزهای آتی جزئیات کامل آن را بیان خواهیم کرد.

رئیس پلیس پایتخت درباره ترافیک آخر سال نیز اظهار کرد: برای ترافیک در یک ماهه پایان سال، از تمامی ماموران خود خواستیم که از ساعت سه تا 10 شب در آماده باش باشند چرا که حجم ترددها در این زمینه بیشتر شده است و امیدوارم با همکاری مردم و حضور پلیس بتوانیم وضعیت ترافیکی مطلوبی داشته باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید