شهردار منطقه ۲۲:

زیرساخت های حمل و نقل عمومی در غرب تهران ضعیف است

شهردار منطقه ۲۲ معتقد است امکان اجرایی شدن طرح جدید ترافیک (اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد ) در این منطقه وجود ندارد و این منطقه باید متفاوت با سایر مناطق دیده شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، قرار است سه ماه بعد از اجرای طرح ترافیک جدید نتایج آن بررسی و در صورت تایید دوباره نتایج در شورای ترافیک، طرح جدید در محدوده زوج و فرد نیز  اجرایی شود. این در حالی است که برخی مناطق شهر تهران، بعداز ایجاد این محدودیت پولی، جایگزینی احتمالی برای استفاده نکردن از خودروی شخصی ندارند.  

ساکنان غرب تهران اگر تمایل به استفاده از اتوبوس و مترو داشته باشند باید مسافت زیادی را برای رسیدن به اولین خط مترو یا اتوبوس طی کنند. فقر حمل و نقل عمومی در این منطقه (پروژه هایی مانند خط ۶ مترو یا ادامه خط ۴ که به این زودی ها به نتیجه نمی رسد) یکی از نقاط ضعف مهم طرح ترافیک جدید است و مشخص نیست مبتکران این طرح برای این مناطق نیز قبل از ایجاد محدودیت، فکری کرده باشند. پلیس وعده داده است این بخش از طرح جدید امسال اجرایی نمی شود اما مشخص نیست شورای ترافیک بعد از ۳ ماه چه تصمیمی خواهد گرفت.

علی نوذرپور، شهردار منطقه ۲۲ تهران در خصوص این که اجرای پولی شدن طرح زوج و فرد در منطقه ۲۲ امکان پذیر است گفت: سیستم حمل و نقل عمومی در این منطقه بسیار ضعیف است. هرچند آماری که در کل شهر تهران ارائه می‌شود ۴۱ درصد است و بر خلاف آنچه در گذشته اعلام می شد سهم حمل و نقل عمومی پایین است.

شهردار منطقه ۲۲ تهران افزود: آمار و ارقامی که درباره سهم حمل و نقل عمومی ارائه می‌شود، باید راستی آزمایی شود. متأسفانه مطالعات مبدأ و مقصد در تهران صورت نگرفته و مطالعاتی که انجام شده متعلق به دهه ۷۰ است و باید به روز رسانی شود.

وی با اشاره به نبود مترو در منطقه ۲۲ شهرداری تهران گفت: در این منطقه مترویی وجود ندارد، در حالی که اکنون حدود ۱۷۶ هزار و ۴۰۰ نفر بر اساس آمار سال ۹۵ در این منطقه ساکن هستند و رشد جمعیت در منطقه ۲۲ نسبت به تهران ۵ برابر است یعنی اگر رشد جمعیت در تهران ۱.۳ درصد است در منطقه ۲۲ این میزان ۶.۳ درصد است.

نوذرپور تصریح کرد: با توجه به بارگذاری جمعیت در منطقه ۲۲ و پروانه‌هایی که صادر شده است در افق طرح جامع برای این منطقه ۶۵۰ هزار نفر تصور شده است. بنابراین باید در منطقه ۲۲، خط مترو در نظر گرفته شود که البته این موضوع در دست بررسی است و لاجرم اتفاق می‌افتد.

شهردار منطقه ۲۲ تهران تاکید کرد: در منطقه ۲۲ امکانات حمل و نقل عمومی وجود ندارد و برای اجرای طرح جدید ترافیکی، این منطقه باید نسبت به سایر مناطق متفاوت دیده شود.

ایجاد محدودیت قبل از توسعه حمل  و نقل عمومی سیاستی است که مدیران جدید حمل و نقل و ترافیک در پیش گرفته اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید