جلسه امروز شورای شهر تهران چگونه گذشت؟

اعضای شورای شهر تهران پیشنهادات مختلف در تبصره بودجه شهرداری را بررسی کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  الهام فخاری صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه باید حمایت از تشکل‌های اجتماعی و تعاونی در دستور کار قرار گیرد، گفت: بحث دستفروشان و بساط گستران در گذرهای شهری این روزها مورد تاکید قرار گرفته و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از اعتبار رفع سد معبر مبلغ سه میلیاد تومان برای ساماندهی دستفروشان تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه برای جایگزین کردن روش‌های حذفی، تنبیهی و خشن باید هزینه صرف کرد تا به روش‌های تشویقی و ساماندهی در راستای کم کردن از زمینه و فضاهای منازعات شهری دست یابیم، گفت: این پیشنهاد در هزینه‌های پیمانکاری است و موضوع این است که به جای روش‌های خشن و تنبیهی برای ساماندهی شهر می‌توان از روش‌های سازنده استفاده کرد.

فخاری با بیان اینکه این سه میلیارد تومان صرف ساماندهی و بهسازی به روش تشویقی دستفروشان صرف می‌شود، گفت: این هزینه در محیط هایی که رقابت منفی حرفه‌ای و اقتصادی با کسبه نداشته باشد صرف خواهد شد.

این پیشنهاد با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید. همچنین تعدادی از اعضای شورای شهر پیشنهادی در خصوص کاهش سقف درآمد حاصل از سازمان ورزش را به هیات رئیسه تقدیم کردند که محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی گفت: اضافه شدن ۱۵ میلیارد تومان به سقف درآمد حاصل از ورزش سبب افزایش ۳۰۰ درصدی هزینه‌های مردم در ورزش می‌شود.

وی با بیان اینکه در تهران مشکلات عدیده‌ای از جمله آلودگی هوا، دیابت، سرطان و ... وجود دارد و تنها جایی که شهرداری از مردم پول زیاد یا عوارض نمی‌گیرد تنها در حوزه ورزش است، گفت: مبلغ پیشنهادی شهرداری از درآمد حاصل از ورزش ۵۰ میلیارد تومان بوده که برنامه بودجه آن را به ۶۵ میلیارد تومان افزایش داده است. اما این مسئله سبب می‌شود که قشر جنوب شهر تهران فشار بیشتری تحمل کنند و این قابل قبول نیست.

همچنین مجید فراهانی نیز با اشاره به اتمام طرح جامع مدیریت بحران تهرن در سال ۹۷ گفت: باید هر چه زودتر طرح جامع جدید آماده شود و در این طرح وظایف دستگاه‌های مختلف به طور دقیق در زمان بحران مشخص شود.

وی با بیان اینکه مجموعا برای اتمام این طرح حدود دو میلیارد تومان نیاز است،‌ اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود این طرح برای سال ۹۷ از دستور خارج شود و وظایف دستگاه‌های مختلف در فرآیند انجام کار در خصوص مدیریت بحران بازنگری شود. بر این اساس اگر اعتبار این طرح از مبلغ یک میلیارد تومان به دو میلیارد تومان افزایش یابد طرح برای سال آینده به پایان می‌رسد و پیشنهاد می‌شود اعتبار طرح جامع مدیریت بحران از محل تملک املاک جهت کاربری مدیریت بحران تامین شود.

به گزارش ایسنا، این پیشنهاد فراهانی نیز با اکثریت آراء به تصویب رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید