کیفیت هوای تهران در محدوده شرایط سالم و ناسالم

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: براساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران طی امروز (۲۹ بهمن ماه) در محدوده شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس است و انتظار می رود تا فردا (۳۰ بهمن ماه) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسین شهبازی افزود: نتایج حاصل از پیش بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از تداوم شرایط جوی نسبتا ناپایدارطی امروز است و در برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی ۸ تا ۱۲ متربرثانیه از سمت نواحی شرقی - شمال شرقی و بارش باران به‌ویژه در شبانگاه انتظار می رود.

وی در ادامه گفت: به‌تدریج طی فردا (۳۰ بهمن ماه) از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد و برای برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متربرثانیه پیش‌بینی می‌شود. با تداوم این شرایط در روز سه شنبه (اول اسفند ماه) وزش باد موثر در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

همچنین به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران دما طی دو روز آینده کاهش نسبی خواهد یافت.

شهبازی در پایان گفت: میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۴ و درشرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این شاخص هم‌اکنون ۹۱ و در شرایط سالم است.

 

دیدگاه تان را بنویسید