دومین کنگره تخصصی زنان موفق ایران برگزار می شود

دومین کنگره تخصصی زنان موفق ایران 17 اسفندماه مقارن با روز جهانی زنان و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می گردد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اعظم انتظاری، دبیر اجرایی کنگره تخصصی زنان موفق ایران، بیان کرد:" دومین کنگره تخصصی زنان موفق ایران " با حمایت وزارتخانه ها و سازمان های مختلف از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، شورای اسلامی شهر تهران و دانشگاه های معتبر کشور،  17 اسفند ماه 96 مقارن با روز جهانی زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در تهران برگزار می گردد.

وی ادامه داد:  از جمله محورهای اصلی این دوره بررسی چالشهای پیش رو حضور بانوان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، کارآفرینی و... در جامعه می باشد که در این رویداد مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: نخستین کنگره ملی زنان موفق ایران که در سال گذشته با حمایت وزارتخانه­های فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نفت، ورزش و جوانان و سایر سازمان های دولتی و مدیریتی، با حضور و سخنرانی شخصیت های ملی و بین المللی، وزرا از جمله جناب آقای دکتر محمود واعظی وزیر وقت محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، جناب آقای دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با برگزاری بیش از 15 پنل تخصصی و کارگاه آموزشی با جمع کثیری از بانوان فرهیخته از سراسر کشور، با موفقیت به اهداف از پیش تعیین شده این کنگره دست یافته است که با بازتاب وسیع خبری و پوشش رسانه ای گسترده در سراسر کشور ، اسفندماه 1395 برگزار گردید.

وی افزود: با توجه به اهمیت تصویب نامه شورای عالی اداری به شماره 1351824 مورخ 30/05/96 با عنوان افزایش 30 درصدی مشارکت زنان در پست های مدیریتی اهمیت برگزاری این رویداد دوچندان گردیده است که برگزاری  پنل ها و نشست های تخصصی باهدف تبادل دانش وتجربیات، در این رویداد برنامه ریزی گردیده است. این تصویب نامه بنا به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور باهدف بهره گیری از توانمندی های بانوان کشورمان برای تصدی پست های مدیریت حرفه ای و افزایش سهم ونقش آنان در مدیریت اجرایی کشور تصویب گردید.

وی بیان کرد: دومین دوره این رویداد با همکاری دانشگاه های سراسر کشور برگزار می گردد تا  اهداف و محورهای علمی در حوزه پیشرفت و موفقیت بانوان کشور را دنبال کند و بستری را آماده نماید تا مشارکت بانوان در تمامی عرصه ها ی جامعه از جمله حوزه های مدیریتی، اجتماعی و اقتصادی  افزایش پیداکند و گام موثری در راستای رفع چالشهای پیش رو آنان برداشته شود.

انتظاری ادامه داد: از نکات حائز اهمیت این رویداد دریافت مقالات کثیری از سوی پژوهشگران و بانوان فعال در حوزه محورهای کنگره از جمله: نقش بانوان در توسعه اقتصادی و توسعه پایدار، حقوق و اشتغال زنان از دیدگاه اسلام و... است که این مقالات در حال داوری می باشند و پذیرش آن ها به شکل های مختلفی درقالب سخنرانی در کنگره، پوستر و چاپ در کتابچه، ارائه خواهند شد که این امر نشاندهنده ی استعداد و توانایی بانوان در عرصه های علمی است.

دبیر اجرایی کنگره ملی زنان موفق ایران تصریح کرد: در این رویداد کارگاه های آموزشی، سخنرانی های کلیدی و پنل های تخصصی با حضور مدیران و مسئولان با موضوعات مختلف و متنوعی در حوزه مدیریت و کارآفرینی، روانشناسی در حوزه بانوان، برنامه ریزی گردیده است.

وی افزود: این رویداد ویژه بانوانی است که پتانسیل و توانایی بالایی در عرصه های مدیریتی و کارآفرینی در جامعه دارند و در مسیر موفقیت تلاش می کنند.

وی اظهار داشت: دومین کنگره تخصصی زنان موفق ایران با حضور مدیران ارشد سازمان ها، مدیران عامل شرکت های خصوصی، پزشکان، معلمان، کارآفرینان و تمام بانوان موفق در تمامی حوزه ها بسیار باشکوه تر از دوره گذشته برگزار می گردد و در این رویداد تلاش خواهدشد تا کاستی های دوره نخست مرتفع گردیده و روی نقاط قوت آن تاکید گردد به امید آن که بتوانیم قدم مثبتی برای بانوان کشورمان برداریم.

انتظاری تصریح کرد: این حقیقت را باید پذیرفت که در این زمان زنان ایران به درجه بالایی از خلاقیت وآگاهی در حوزه های مختلف رسیده اند و دیگر نمی توان مانع از شکوفایی این استعدادها در جامعه شد.

وی ضمن اشاره به  غنای علمی دومین کنگره تخصصی زنان موفق، افزود: رویکرد علمی این رویداد و نگاه دانشگاهی محور آن فرصت مناسبی را فراهم نموده است تا اساتید دانشگاه های سراسر کشور، نخبگان و فرهیختگان در این گردهمایی حضور یابند و با ارائه نظرات و پیشنهادات ارزشمندشان به بررسی مسائل مدیریتی بانوان بپردازند تا این رویداد بتواند گام موثری در راستای رفع چالش های بانوان کشورمان بردارد.

وی ادامه داد: تلاش داریم همچون کنگره دوره اول از  تمامی افراد و همه طیف ها و اخذ آراء و نظرات آن ها با موضوعات متفاوت در این کنگره استفاده بهینه نمائیم. از جمله این موضوعات: زنان موفق در قرآن با حضور مسئولین از حوزه های علمیه، موفقیت زنان در عرصه هنر، نقش هوش اجتماعی در موفقیت زنان ایرانی و... می باشد.

وی ادامه داد: همچنین در فصل 2 و 17 منشور حقوق شهروندی به برخورداری حق زنان  در مشارکت فعال و تاثیرگذار سیاستگذاری، قانونگذاری، مدیریت، اجرا و نظارت بر اساس موازین اسلامی از فرصتهای اجتماعی وشغلی مناسب با حقوق و مزایای برابر با مردان در قبال کار برابر  تاکید گردیده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در کنگره ملی زنان موفق بتوانیم خروجی های علمی و کاربردی متفاوتی داشته باشیم و همچنین بسته های سیاستی برای دستگاه های مختلف ارائه شود تا بتوانیم مسیر رو به جلو خوبی را پیش ببریم.

پژوهشگران گرامی می توانند با توجه به محورهای کنگره زنان موفق ایران مقالات خودرا برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتیwww.topwomeni.ir به دبیرخانه کنگره، ارسال نمایند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی میتوانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره های 4-33699093-021و 9-36621318-021 تماس حاصل نمایند.

 

دیدگاه تان را بنویسید