همایش سازمان های مردم نهاد جوان

صحبت های تندگویان درباره خروج بازنشستگان از بدنه دولت

معاون ساماندهی امور جوان با اشاره به اینکه تکلیف بازنشستگان دولت یکبار و برای همیشه باید مشخص شود گفت: قول می دهم به ازای هر بازنشسته دولتی که به عنوان مشاور در دولت به کار گرفته گرفته می‌شود، پنج جوان با همان قدرت، علم و آگاهی و با صلابت را به دولت معرفی کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدمهدی تندگویان در مراسم اختتامیه اولین همایش مجمع ملی سازمان‌های مردم نهادجوانان، با تاکید بر اینکه خروج بازنشستگان از دولت به توانایی سیستم دولت و هم جوانان کمک می کند، افزود: از زمان تشکیل دولت روحانی مجموع تشکل های مردم نهاد از ۷۰ مورد به ۲۰۰۰ مورد افزایش یافته است. به همین میزان نیز سمن در نوبت ثبت هستند که تعهد می دهیم تا پایان دولت دوازدهم به ۵۰۰۰ سازمان مردم نهاد برسیم.


وی با اشاره به سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه های فرهنگی،اجتماعی،کار آفرینی و...تصریح کرد: این سمن‌ها در همه استان‌ها فعال هستند و در دل شهرستان‌ها به شکل «دولت‌یار» کار می‌کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه در اولین همایش مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان بیش از ۲۶۰ نفر از جوانان و صاحبان تشکل‌های مردم نهاد حضور داشتند تصریح کرد: در این همایش ۳ روزه انتخابات داخلی مجمع برگزار شد و اساسنامه آن نیز بدون هیچ حاشیه ای تصویب شد.


تندگویان در ادامه تاکید کرد: سمن‌های جوانان مهمترین پایگاه مردمی جوانان در کشور هستند. در نا آرامی های اخیر کشور هیچ یک از دستگیر شدگان از اعضای سمن‌های جوانان نبودند که که نشان می دهد جوانان اگر در فعالیت‌های مدنی جایگاه مناسبی داشته باشند، دولت یار هستند و اجازه نمی دهند برای دولت مشکلی ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به عرصه‌های فعالیت سمن های جوانان در کشور اظهار کرد: بزرگترین و علمی‌ترین رصد خانه کشور متعلق به سمن های جوانان است. این سمن ها همچنین در عرصه کشاورزی ،حوزه اشتغال زنان سرپرست خانوار و... نیز فعال هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید