موافقت مجلس و دولت برای جذب نیرو در آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است با توجه به حجم بازنشستگان تا ۴ سال آینده، روش استخدام از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی کفاف نخواهد داد.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، سیدمحمد جواد ابطحی با اشاره به نحوه جذب معلم در آموزش و پرورش، گفت: از دو طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و آزمون استخدامی -طبق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان- می‌توان به استخدام معلمان اقدام کرد هرچند کمیسیون آموزش مجلس و وزارتخانه آموزش بر سر استخدام همراه با آزمون حق‌التدریسان نیز توافق کرده‌اند.
 
نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به حجم بازنشستگان تا 4 سال آینده که حداقل 13 هزار نفر خواهند بود روش استخدام از  طریق  دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی کفاف نخواهد داد به همین دلیل آموزش و پرورشی‌ها با دنبال اجرای ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان هستند تا فارغ‌التحصیلان رشته‌های دیگر پس از پشت سر گذاشتن آزمون و دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان استخدام شوند.
 
وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و آموزش و پرورش برای آنکه استخدام حق‌التدریسان خلاف برنامه ششم نباشد آزمون را در نظر گرفتند و این پیشنهاد توانست دو سوم رای را در مجلس بیاورد، افزود: از حق‌التدریسان که تعدادشان حدود 30هزار نفر است آزمونی مجزا با منابع مشخص گرفته می‌شود و باید همه آن‌ها را که عموما با تجربه هستند، تعیین تکلیف کرد.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مشکل اساسی در آموزش و پرورش عدم ارائه آمارها و داده‌های مستند دانست و گفت: نیروهای آموزش و پرورش ساماندهی درستی ندارد به همین دلیل شاهد کمبود نیرو در ابتدای، هنرستان‌ها و... هستیم چراکه از آمار ورودی و خروجی نیروهای خود خبر ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید