«ایران» در پردیسان ساکن می شود

دامپزشک پارک پردیسان که «ایران» (ماده یوز کشف شده در تهران) را معاینه کرد، با بیان اینکه این یوز شرایط بازگشت به طبیعت را ندارد، گفت: احتمال تولیدمثل این یوز با کوشکی «یوز نر سایت تحقیقات یوزپلنگ آسیایی» وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ایمان معماریان با اشاره به اینکه وضعیت «ایران» (ماده یوز کشف شده در تهران) از نظر بالینی و ظاهری مناسب است، گفت: این یوز تنها مقداری لاغر است و رشد کافی نکرده ولی از نظر کلی وضعیت خوبی دارد.

معماریان با بیان اینکه این یوزپلنگ دیروز اولین وعده غذایی خود را خورد، گفت: در ابتدا قصد داشتیم از خرگوش برای تغذیه این یوزپلنگ بهره ببریم ولی به دلیل ترس یوز از خرگوش، مجبور شدیم از مرغ برای تغذیه آن استفاده کنیم. برنامه تغذیه‌ای این یوز پلنگ مشخص است و قرار است که لاشه کامل حیواناتی مثل خرگوش، مرغ و گوشت بز در اختیار او گذاشته شود.

این دامپزشک ادامه داد: «ایران» هنوز در سن رشد است و احتیاج به مکمل‌های غذایی برای تغذیه دارد. حدود یک ماه طول می‌کشد تا سوء تغذیه آن برطرف شود و به طور طبیعی رشد کند البته ابتدا لازم است که از استرس یوزپلنگ‌ کاسته شود تا وضعیت جسمی و تغذیه آن بهبود یابد.

دامپزشک پارک پردیسان با اشاره به اینکه متاسفانه این یوزپلنگ قابلیت برگشت به طبیعت را ندارد، گفت: این حیوان زمانی که از طبیعت جدا شد، سن کمی داشت و بسیاری از توانایی‌های لازم برای زندگی در طبیعت را نیاموخته است. چنانچه در طبیعت زندگی می‌کرد نیاز داشت که تا سال آینده در کنار مادر خود باشد.

معماریان افزود: «ایران» در حال حاضر در سایت نگهداری تحقیقات یوزپلنگ آسیایی در پارک پردیسان کنار کوشکی و دلبر نگهداری می‌شود.

این دامپزشک در پایان درباره احتمال تولید مثل این یوزپلنگ در سایت نگهداری تحقیقات یوزپلنگ آسیایی توضیح داد: این احتمال وجود دارد چرا که هر چه تعداد یوزها بیشتر باشد شانس تولیدمثل آن‌ها بیشتر می‌شود همچنین حدود یک سال طول می‌کشد تا این یوزپلنگ به مرحله تولید مثل برسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید