نوربخش عنوان کرد؛

۵۰۰۰ میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی بزودی پرداخت می شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت۵۰۰۰میلیارد تومان از مطالبات دولت به تأمین اجتماعی بزودی خبر داد و گفت: این مطالبه یا از طریق اوراق مشارکت و یا به صورت نقدی به سازمان پرداخت خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سید تقی نوربخش در مورد پرداخت مطالبات دولت به سازمان تأمین اجتماعی گفت: هر سال دولت موظف است ۱۰ درصد از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کند و خوشبختانه در قانون برنامه و بودجه سال ۹۶ قرار شده ۵۰۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود.

وی افزود: آئین‌نامه اجرایی این بند از برنامه بودجه یک ماه و نیم قبل به تصویب رسید و دولت دو ماه فرصت دارد از محل فروش املاک، این مبلغ را پرداخت کند و اگر نتوانست با اختصاص اوراق مشارکت و یا فروش آن به صورت نقد، ۵۰۰۰ میلیارد را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مورد پرداخت مطالبات داروخانه‌ها نیز گفت: سازمان تأمین اجتماعی هم در بحث تولید و پخش دارو و هم خریداری آن مشارکت دارد.

نوربخش تأکید کرد: در بخش پخش و تولید دارو در حال حاضر ۱۹۰۰ میلیارد تومان از مؤسسات دولتی و خصوصی طلب داریم و معتقدیم نباید برای دریافت آن، به بخش خصوصی و دولتی فشار وارد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش خرید دارو، اولویت تأمین اجتماعی، پرداخت به داروخانه‌هاست، تصریح کرد: پرداخت‌ها شروع شده و تا روز شنبه (۱۳ آبان ماه) پرداختی‌ها به داروخانه‌ها به خرداد ماه می‌رسد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه بیمه‌های دیگر در پرداختی‌های خود عقب‌تر از تأمین اجتماعی هستند، گفت: صنعت دارویی کشور نیاز به بازسازی دارد و این عقب‌ماندگی در سیستم، باعث ایجاد چالش خواهد شد.

نوربخش گفت: سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر به ۴۱ میلیون و ۶۷۵ هزار نفر افراد تحت پوشش، ۱۷ خدمت بیمه‌ای و یک خدمت درمانی ارائه می‌کند و صندوق حق بیمه‌شدگان است و بر اساس مشارکت در صندوق تأمین اجتماعی، حمایت و امداد به بیمه‌شدگان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه ۱۳۸ مصوبه و قانون خلاف فاکتورهای بیمه‌ای به تصویب رسیدند، تصریح کرد: در ۴۰ سال اخیر تصویب این قوانین، آثار غیرقابل جبرانی را به صندوق وارد کرده است که البته ما سعی کردیم ریسک‌های مختلف به بیمه‌شدگان منتقل نشود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه در ماه بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان صرف خدمات مختلف می‌شود، گفت: در مهر ماه ۳۹۵۰ میلیارد بابت مستمری، ۲۵۰ میلیارد بیمه بیکاری، ۱۵۰۰ میلیارد تعهدات بیمه‌ای و ۵۰۰ میلیارد نیز بابت سایر تعهدات هزینه شده است.

نوربخش در مورد وضعیت صندوق تأمین اجتماعی نیز گفت: از میان ۱۸ صندوق بیمه‌ای تنها صندوقی هستیم که بر اساس محاسبات بیمه‌ای و ضریب پشتیبانی قابل قبول خدمت ارائه دهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید