دستگیری باند جعل اسناد دولتی در تهران/ تصاویر

یک باند بزرگ جعل اسناد و مدارک آموزشی و دولتی توسط ماموران پلیس پایتخت منهدم شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سردار حسین رحیمی در این باره گفت: از چندی پیش از طریق منابع خبری از فعالیت باندی در زمینه جعل اسناد و مدارک دولتی با خبر شدیم و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی افزود: سرانجام شب گذشته اعضای این باند 10 نفره شناسایی و دستگیر و این باند نیز منهدم شد.

رییس پلیس پایتخت اظهار کرد: ماموران در بازرسی اموال موجود در مکان مخفیانه اعضای این باند صدها مهر متعلق به دستگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت کشور، قوه قضاییه، آموزش و پرورش و ... را کشف و ضبط کردند. همچنین در بررسی اموال کشف شده از این افراد تعداد زیادی مدارک مجعول از جمله مدارک تحصیلی از مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی تا فوق‌لیسانس کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه تحقیقات در خصوص ابعاد مختلف این پرونده ادامه دارد، گفت: اعضای این باند به شکلی حرفه‌ای ماموریت خود را انجام داده و تشخیص اسناد مجعول با هوشیاری کارگاه‌های آگاهی انجام شد اما هیچ یک از موارد در سیستم‌های استعلامی ثبت نشده و به عبارتی فاقد هرگونه اعتبار بود.

رحیمی با اشاره به فعالیت اعضای این باند، گفت: شهروندان بدانند که مدارک جعلی به هیچ عنوان اعتبار نداشته و با توجه به اینکه اسناد در سامانه‌ها به ثبت می‌رسد قابلیت تشخیص آن در کوچک‌ترین استعلام وجود دارد از این رو به هیچ عنوان نباید فریب این افراد را خورد.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید