مبارزه با مگس سفید ادامه دارد

شهرداری تهران می‌گوید در طول سال برای مبارزه با آفت مگس سفید اقداماتی را ترتیب داده و در این راستا برخی از کانون‌های تولید آلودگی حشره را در برخی مراکز دولتی شناسایی کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این روزها، باز هم شهروندان تهرانی با طغیانی از حشرات سفید رنگ مزاحم در معابر شهری روبرو هستند. مگس سفید یا عسلک پنبه، این روزها مخل پیاده روی شهروندان در برخی معابر شهری است که دارای فضای سبز و درختانی از گونه های پهن برگ است.
شهرداری تهران می گوید مبارزه با این آفت در تمام طول سال ادامه دارد و برخی شهرداران مناطق اقدام به ارائه گزارش مبارزه با این حشرات کرده اند. از جمله معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 از اقداماتی که در طول سال جهت کنترل آفت سفید بالک صورت می گیرد خبر داد و گفت: انجام عملیات بازدید و پایش درختان و درختچه های منطقه به صورت مستمر جهت بررسی وضعیت زیستی آفت صورت گرفته و نصب تله های زرد رنگ (کارت و رول) در سطح وسیع بر روی کلیه درختان آلوده جهت جذب حشرات پروازی و پایش حشرات جذب شده از جمله سفید بالک در فصل طغیان و نصب محدود این تله های جاذب در طول ماه های غیرطغیانی با مدیریت فعالیت حشرات مفید و پارازیتوبیدها صورت می گیرد.
افشین خدامی توضیح داد: انجام روغن پاشی بر روی درختان کانون ها و مراکز غیر وابسته و فضاهای عمومی جهت کنترل آفت، به ویژه در مرحله شفیرگی اهمیت بسزایی دارد که این روغن پاشی نیز در دو فصل زمستان و بهار بر روی درختان آلوده صورت گرفت.
خدامی همچنین از انجام عملیات شستشوی درختان آلوده با استفاده از ترکیبات غیر شیمیایی و استفاده از صابونهای حشره کش گیاهی دوستدار محیط زیست جهت کنترل آفت خبر داد و گفت: کانون های طغیانی نیز با استفاده از سموم کم خطر و به صورت موردی و موضعی در طول سال گذشته سم پاشی شد.
او در ادامه اضافه کرد: شناسایی کانون ها و مراکز آلوده غیر وابسته به شهرداری در قریب به ۳۰ مرکز خارج از محدوده نظارت شهرداری از جمله دانشگاه ها ، بیمارستان ها و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی جهت انجام مدیریت کنترل به موازات اقدامات کنترلی در فضاهای عمومی صورت گرفته است.
معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 اضافه کرد: جمع آوری و سوزاندن برگهای خزان زده و حذف سرشاخه های آلوده به تخمهای آفت و معدوم نمودن آنها از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
خدامی گفت: تمام اقدامات مورد نیاز از جمله پایش گسترده درختان و انجام عملیات کنترلی در سطح منطقه به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید