چالش‌های وزارت آموزش وپرورش از نگاه دانش آشتیانی

وزیرآموزش وپرورش بر تلاش برای شناسناندن جایگاه رفیع آموزش وپرورش در جامعه، تأکیدکرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پیش ازظهرامروز فخرالدین دانش آشتیانی،  درجمع اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش استانهای کشور  اظهارکرد: مهم نیست هریک از ما در چه سمتی باشیم، آنچه مهم است تلاش ما برای شناساندن جایگاه رفیع آموزش و پرورش به جامعه می باشد.

وی افزود: درمدت مسئولیتم همواره تلاش کردم نقش کلیدی آموزش وپرورش را برای مسئولان تشریح کنم و اهمیت آموزش وپرورش در توسعه و پیشرفت کشور را تبیین کنم که البته این وظیفه از وظایف تک تک فرهنگیان است.

دانش آشتیانی، تصریح‌کرد: دولت باید به جایگاه رفیع آموزش وپرورش بیش از پیش اهمیت دهد و حمایت خود را از آموزش وپرورش افزایش دهد، با انتخاب یک وزیر، مشکلات و چالش های موجود حل نخواهد شد، وحدت و یکپارچگی، همه مسئولان می تواند مشکلات آموزش وپرورش را مرتفع سازد.

وزیرآموزش وپرورش خاطرنشان کرد: در مجموعه آموزش وپرورش باید سعی شود مدیران با مسائل درگیر شوند و با مشارکت تمامی فرهنگیان در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها، زمینه را برای حل چالش ها، فرهم کنند.

وی ادامه داد: مشارکت فرهنگیان در تصمیم‌ سازی، نیازمند تغییرساختار فعلی است به عبارتی رشد و تعالی در آموزش وپرورش اتفاق نمی افتد مگر آن که با مشارکت همه افراد در حل و فصل مسائل موجود آموزش وپرورش اتفاق بیفتد.

عضوکابینه تدبیرو امید عنوان کرد: یکی از چالش‌های آموزش وپرورش، تمرکز در تصمیم گیری‌ها بود که در مدت وزارت اینجانب، تلاش نمودیم با تمرکز زدایی و تفویض اختیار به استان ها، تصمیم گیری درکف مدرسه صورت گیرد وحوزه ستادی وزارتخانه تنها سیاست های کلی را مشخص کند.

وی ضمن تبریک به سیدمحمد بطحایی به عنوان گزینه انتخابی رئیس جمهور،گفت: بطحایی از بدنه آموزش وپرورش است و برای مجموعه آموزش وپرورش ساخته شده است، امیداست با همکاری فرهنگیان، سکان هدایت این وزارتخانه را برعهده گیرد و باتوجه به سختی کار در این وزارتخانه، آرزوی توفیق و سرافرازی برای ایشان دارم.

وزیر آموزش وپرورش در روزهای پایانی خدمت خود درآموزش وپرورش، خدمت در آموزش وپرورش را بهترین نوع خدمت در راه خدا دانست و افزود: از همه معاونان، مدیران و سایر افرادی که در این مدت همکاری داشتند،‌ تشکر و به خاطر کمبودها و نواقص، طلب بخشش می‌کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید