مرگ کودک 5 ساله ساوه ای به دلیل کودک آزاری

به گفته رئیس اورژانس اجتماعی، 10 صبح امروز پریا دختر پنج ساله‌ ساوه‌ای که هفتم مرداد ماه بعد از کودک آزاری به کما رفته بود، فوت شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسین اسدبیگی ضمن اعلام فوت کودک پنج ساله‌ای که چند روز پیش بر اثر کودک آزاری به کما رفته بود، گفت: صبح هفتم مرداد ماه از بیمارستان مدرس شهرستان ساوه با اورژانس اجتماعی (123) تماس گرفته شد و گزارش دادند که دختر پنج ساله‌ای مشکوک به ضربه مغزی به بیمارستان آورده شده است. پس از اعزام نیروها به بیمارستان مشخص شد کودک به کما رفته و احتمال وجود کودک آزاری جنسی نیز مطرح شد.

وی ادامه داد: هنوز پزشکی قانونی نظر قطعی خود را در خصوص تایید کودک آزاری جنسی این کودک اعلام نکرده است و متاسفانه هیچ گونه اطلاعات دیگری در خصوص پرونده این دختر در دست نیست.

رئیس اورژانس اجتماعی در ادامه گفت: طی سال 95 اورژانس اجتماعی 2765 مورد مداخله حضوری در مراکز مداخله در بحران داشته و این در حالیست که 13 هزار و 769 مورد تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی (123) طی سال گذشته برقرار شده و 10 هزار و 385 مورد خدمات سیار نیز به افراد ارائه شده است.

اسدبیگی در ادامه با تاکید بر آنکه نمی‌خواهیم با اعلام خبرهای منفی جو جامعه را ملتهب کنیم اظهار کرد: متاسفانه اخیرا موارد متعددی از آزار جنسی کودکان، کودک ربایی و یا قتل کودکان در فضای مجازی منتشر می‌شود که غمگینی و ناامنی را در جامعه ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: هر چند که اینگونه موارد در گذشته و دهه‌های اخیر نیز وجود داشته اما در حال حاضر به علت گسترش فضای مجازی و ارتباطات رسانه‌ای رسمی و غیر رسمی این گونه خبرها به سرعت دست به دست می‌شوند و مردم از جزئیات آنها با خبر شده و در این میان گاهی اطلاعات غلط نیز به مردم داده می‌شود.

رئیس اورژانس اجتماعی تاکید کرد: توسعه خبرهای منفی باعث پایین آمدن بهداشت روانی و اجتماعی مردم می‌شود و این در حالیست که افزایش انتشار و دست به دست شدن چنین اخباری در جامعه باعث دامن زدن به دیگر آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی می‌شود. زیرا یکی از علل افزایش خودکشی در جامعه احساس ناامیدی و ناامنی در جامعه است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم همانطور که حوادث منفی، دردناک و غم انگیز به سرعت در جامعه پخش می‌شود فضاهای مثبت و امیدبخش و همچنین نشاط آور نیز در جامعه توسعه یابد زیرا موارد کودک آزاری، همسرآزاری و ... به موقع توسط دستگاه‌های مسئول رسیدگی می‌شود اما در حال حاضر ایجاد روحیه امیدبخش و نشاط آور در جامعه ما متولی خاصی ندارد و کمتر به آن توجه می‌شود.

رئیس اورژانس اجتماعی ادامه داد: متاسفانه دیواری کوتاه‌تر از دیوار معتادان در جامعه پیدا نمی‌کنیم و بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی را به مصرف کنندگان مواد نسبت می‌دهیم در حالیکه این جرایم معمولا توسط افرادی که دچار اختلال شخصیتی ضد اجتماعی و یا در نوجوانان اختلال سلوک هستند رخ می‌دهد و ممکن است که این افراد در کنار رفتارهای ضد اجتماعی خود اقدام به مصرف مواد مخدر یا مشروبات الکلی نیز کنند.

اسدبیگی ادامه داد: نمی‌توانیم جرایم و آسیب‌های اجتماعی را به طور صرف به معتادان نسبت دهیم اگرچه این احتمال وجود دارد که درصدی از مصرف کنندگان شیشه و مت آمفتامین‌ها دچار هذیان و پرخاشگری شوند و در نتیجه به جرم و جنایت نیز اقدام کنند اما با این حال نمی‌توان معتادان را سرچشمه جرایم و آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید