آخرین وضعیت مناطق سیل زده سیستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان با تشریح جزئیات حادثه سیل گفت: مسیر مهرستان - ایرانشهر و مهرستان - سرباز در جنوب استان که به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه های فصلی از ساعت 21 دیشب بسته شده بود، صبح شنبه باز گشایی شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، غلامرضا اربابی اظهار داشت: مسیر نیکشهر - بنت و ایرانشهر - خیرآباد به دلیل طغیان رودخانه های فصلی از 2 شب گذشته همچنان بسته است و برق 25 روستای ایرانشهر که به دلیل شکستگی 50 اصله تیر برق براثر وزش باد و بارندگی های 2 شب گذشته قطع شده بود اکنون وصل شده است.
او  ادامه داد: پمپ های آب 25 روستای ایرانشهر که به دلیل قطع برق از کار افتاده بود با تلاش نیروهای امدادی فعال شده است، مشکل شکستگی لوله اصلی تامین آب آشامیدنی شهر بمپور برطرف و از دیشب آب این شهر وصل شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان در ادامه تاکید کرد: امکانات و تجهیزات مورد نیاز توسط هلال احمر به شهرستان ایرانشهر برای امداد رسانی ارسال شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: حدود 20 واحد آموزشی برای اسکان اضطراری خسارت دیدگان در ایرانشهر پیش بینی شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان نیز اظهار داشت: با تلاش امدادگران این نهاد 2 نفر از اهالی اطراف رودخانه سرومیچ ایرانشهر در جنوب استان که به دلیل طغیان رودخانه گرفتار شده بودند روز گذشته نجات یافتند.
رسول راشکی گفت: با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی و وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان تمام نیروهای امدادی منطقه به حالت آماده باش کامل درآمدند.
وی ادامه داد: نجاتگران جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان براثر وقوع سیلاب در شهرستان ایرانشهر نسبت به امداد رسانی به خانواده‌های آسیب دیده اقدام کردند. 
وی افزود: به منظور امداد رسانی مطلوب تر اقلام امدادی مورد نیاز به شهرستان ایرانشهر ارسال شد. 
وی همچنین از توزیع اقلام امدادی ضروری از قبیل چادر، موکت، پتو، نایلون سنگری و کنسروجات در بین خانوارهای آسیب دیده خبر داد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: میزان بارش ها در ایرانشهر 50 میلی متر و در مهرستان هفت میلی متر گزارش شده است.
رضا آزاد منش از ساکنان جنوب سیستان و بلوچستان خواست از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.
وی افزود: توفانی با سرعت 101 کیلومتر بر ساعت عصر دیروز شهرستان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان را در نوردید.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: این توفان دید افقی را به کمتر از 100 متر کاهش داد.
آزادمنش اظهار داشت: این توفان 2 دقیقه طول کشید که به دلیل کوتاه بودن زمان خسارت چندانی برجای نگذاشت.
وی افزود: برای منطقه سیستان امروز پدیده وزش باد پیش بینی می شود که در برخی ساعات شدید و همراه با گرد وغبار خواهد بود.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید