یک میلیون استعلام اراضی از سازمان جنگل‌ها در سال

معاون سازمان جنگل ها، مراتع و منابع طبیعی کشور گفت: امروز در کشور آنقدر شاهد معضلات زیست محیطی هستیم که برای اثبات آن نیازی به استدلال نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، منصور در همایشی که به منظور واگذاری خدمات سازمان جنگل‌ها ، منابع طبیعی و آبخیزداری به دفاتر پیشخوان دولت امروز سه شنبه ۲۰ تیر در کرج برگزار شد گفت: امروز در کشور آنقدر  شاهد معضلات زیست محیطی هستیم که برای اثبات آن نیازی به استدلال نیست.

 

وی افزود: ریزگردها، فرونشست زمین، سیلاب و به خصوص آب مشکلات جدی در کشور به وجود آورده که اگرچه بخشی از آن ناشی از تغییر اقلیم است اما عمده آن ناشی از عوامل انسانی است.

 

معاون سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه جلوگیری از آسیب بیشتر یک فرهنگ عمومی و وظیفه همگانی می طلبد، خاطرنشان کرد: اما برخی از دستگاه‌ها همچون منابع طبیعی طبق قانون وظیفه دارند.

وی از مسئولیت  این سازمان در ۸۰ درصد از عرصه های کشور خبر داد و افزود: امروز حفاظت از این عرصه ها از مفهوم حفاظت فیزیکی صرف خارج شده و با مفهوم مدیریت مبتنی بر حفاظت پیوند خورده است، بنابراین ما با امکانات در اختیار باید این عرصه ها را از تصرف، تخریب و یا تملک غیر قانونی حفظ کنیم که  لازمه این کار مرزبندی شفاف این اراضی با دیگر اراضی است.

به گفته منصور، اولین کار در این وادی بحث تشخیص است، فرآیند دوم تثبیت اراضی است بنابراین باید در سیستم مالکیتی از طریق سازمان املاک این اراضی تثبیت شوند.

وی در خصوص فراوانی استعلام از این اراضی نیز اعلام کرد: سالانه حدود یک میلیون استعلام توسط دستگاه های مختلف از سازمان جنگل‌ها صورت می گیرد که این حجم کار بالایی را ایجاد می کند و مراجعات مردمی به دنبال دارد.

وی به مزایای سامانه استعلام مراتع اشاره کرد و گفت: کاهش مراجعات افراد و افرایش سرعت عمل در استعلام  از اولویت های اساسی این کار بود تا این فرآیند را کوتاه و مراجعات را به حداقل برسانیم.

معاون سازمان جنگل‌ها ادامه داد: بنابراین این بحث مطرح و البرز در آن پیشگام شد و در نهایت به این مدل رسیدیم که این مدل استعلام الکترونیکی رسیدیم. امروز ۱۲ استان در این سامانه حضور دارند و تا پایان سال به تمام کشور تسری داده خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید