رقابت بیش از ۹۰۰ هزار داوطلب در چهل‌ و هفتمین کنکور

چهل و هفتمین آزمون سراسری با رقابت در گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز آغاز شد.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، آزمون سراسری سال ۹۶ به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر معادل ۵۸٫۹۶ درصد زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر معادل ۴۱٫۰۴ درصد مرد هستند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه ۱۵ تیر ماه ۹۶ با رقابت ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در گروه علوم ریاضی و فنی و تعداد ۱۸۴ هزار و ۱۹۵ نفر در گروه علوم انسانی برگزار شد.

در گروه علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد، ۵۲ هزار و ۵۳۱ نفر معادل ۳۵٫۳۷ درصد داوطلبان زن و ۹۵ هزار و ۹۶۹ نفر معادل ۶۴٫۶۳ درصد داوطلب مرد به رقابت می‌پردازند.

داوطلبان آزمون گروه علوم ریاضی و فنی به ۱۰۰ سوال عمومی در دفترچه شماره یک در مدت ۷۵ دقیقه و به ۱۳۵ سوال اختصاصی در دفترچه شماره دو در مدت ۱۷۵ دقیقه پاسخ می‌دهند.

در گروه علوم انسانی تعداد ۱۸۴ هزار و ۱۹۵ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱۵ هزار و ۴۶۶ نفر معادل ۶۲٫۶۹ درصد داوطلبان زن و ۶۸ هزار و ۷۲۹ نفر معادل ۳۷٫۳۱ درصد داوطلبان مرد به رقابت پرداختند.

داوطلبان آزمون گروه علوم انسانی به ۱۰۰ سوال عمومی در دفترچه شماره یک در مدت ۷۵ دقیقه و به۱۸۰ سئوال اختصاصی در دفترچه شماره دو در مدت ۱۶۵ دقیقه پاسخ می‌دهند.

آزمون سراسری سال ۹۶ در ۳۷۲ شهرستان و ۴۷۸ حوزه امتحانی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه ۹۶ برگزار می‌شود.

درب حوزه­­‌های امتحانی صبح­ آزمون‌ها رأس ساعت ۷:۰۰ صبح و بعدازظهرها رأس ساعت ۱۴:۳۰ بسته خواهد شد و شروع فرایند برگزاری آزمون صبح­‌ها راس ساعت ۷:۳۰ و بعداز ظهرها راس ساعت ۱۵:۰۰ آغاز می­ شود. از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درب حوزه­‌های امتحانی ممانعت به عمل خواهد آمد.

 

دیدگاه تان را بنویسید