هوا گرمتر می شود

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا چهارشنبه (۱۴ تیرماه) افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، احد وظیفه افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی امروز در برخی نقاط شمال غرب و غرب، برخی مناطق استان‌های شمالی به‌ویژه غرب مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی (هم دامنه‌های شمالی و هم دامنه‌های جنوبی)، البرز غربی، ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی در ساعات بعد از ظهر رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد. این شرایط روز سه شنبه(۱۳ تیرماه) نیزدر ارتفاعات البرز مرکزی تداوم خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین گفت: از بعد از ظهر امروز تا  فردا با وزش بادهای شرقی در مناطقی از شمال استان‌های اصفهان، قم ومرکزی تشکیل توده گرد و غبار دور از انتظار نیست.

به گفته وظیفه طی سه روز آینده در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد و به ویژه منطقه زابل که با وزش باد شدید و گرد و خاک همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، آسمان تهران در روز سه شنبه را کمی ابری در بعد از ظهر با همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی و بیشینه و کمینه دمای هوا در این روز را ۳۹ و ۲۶ درجه سانتیگراد اعلام کرد. وضعیت آسمان تهران در روز چهارشنبه صاف تا کمی ابری گاهی همراه با با وزش باد پیش بینی شده است و بیشینه و کمینه دمای هوا در این روز ۴۰ و ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

به گفته وی اهواز در دو روز آینده با بیشینه دمای ۵۰ و ۵۱ و کمینه دمای ۳۰ و ۳۱ درجه سانتیگراد، گرمترین استان کشور پیش‌بینی شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید