ترافیک سنگین در خروجی‌های استانهای شمالی

رئیس پلیس راه راهور گفت: مسافرانی که برای بازگشت از سفر هنوز وارد جاده‌ها نشده اند، بازگشت خود را به روز شنبه موکول کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سردار محمد حسین حمیدی گفت: در حال حاضر بار ترافیک از خروجی‌های استانهای شمالی به سمت تهران سنگین است. پیش بینی می‌کنیم ترافیک با توجه به حجم مسافرت‌ها تا بامداد روز شنبه سنگین باشد.

وی ادامه داد: جاده هراز و چالوس از ساعت ۱۵ امروز تا تخلیه ار ترافیکی مسیر به سمت تهران یکطرفه می‌شوند.

رئیس پلیس راه راهور با اشاره به اینکه رانندگانی که در مسیر بازگشت هستند یا قصد دارند امروز (جمعه) به تهران بازگردند، باید چند برابر زمان‌های عادی در ترافیک بمانند، توصیه کرد: رانندگانی که هنوز اقدام به بازگشت نکرده یا حوصله ترافیک‌های چند ساعته را ندارند، بهتر است بازگشت خود را به روز شنبه موکول کنند تا با حجم کمتری از ترافیک روبرو شوند.

حمیدی با اعلام اینکه پلیس در بار برگشت هم با تخلفات حادثه سازبرخورد می‌کند، تاکید کرد: با توجه به حجم بالای تردد در برخی جاده‌ها همچنان توصیه ما رانندگی با صبرو حوصله است. رانندگان باید از انحراف به چپ، سبقت و سرعت غیر مجاز خودداری کنند چرا که این تخلفات خط قرمز پلیس است و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با هشدار به رانندگانی که در مسیرهای یکطرفه تردد می‌کنند، گفت: رانندگان در مسیرهایی که برای تخلیه بار ترافیک یکطرفه می‌شوند، سرعت مطمئنه را رعایت کنند. هراز و چالوس دارای پیچ‌های بسیاری است و با توجه به اینکه مسیر از شمال به جنوب دارای شیب تندی است، می‌تواند در صورت عدم رفایت سرعت و توجه نکردن به جلو باعث بروز حوادثی شود.

رئیس پلیس راه راهور در مورد آمار تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی در تعطیلات اخیر گفت: در دو حادثه جداگانه دو دستگاه اتوبوس دچار حادثه شدند. در تصادف اول که عصر روز چهارشنبه رخ داد، در کیلومتر ۳۶ آزادراه همدان به تهران به علت تصادف اتوبوس با خودرو پژو پارس دو نفر کشته شدند. این تصادف به علت عدم توجه به جلو رخ داد.

وی افزود: حادثه دوم بامداد روز پنج در جاده شهرکرد به اصفهان رخ داده و بر اثر آن اتوبوس مسافربری با کامیون ایسوزو برخورد و در جریان آن راننده کامیون مجروح شد. براساس اعلام کارشناسان پلیس راه این تصادف به علت عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده اتوبوس رخ داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید