زمان توزیع کارت آزمون سراسری سال 96 اعلام شد

کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ از روز یکشنبه ۱۱ تیرماه ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مشاور عالی سازمان سنجش با اعلام این خبر، افزود: این اطلاعیه درباره تاریخ برگزاری، نحوه پرینت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ است.

به گفته حسین توکلی، جزئیات این اطلاعیه در نشریه پیک سنجش روزهای دوشنبه ۵ و ۱۲ تیرماه ۹۶ هم منتشر می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش به داوطلبان ثبت‌نام کننده در آزمون سراسری سال ۹۶ توصیه کرد که نسبت به مطالعه دقیق اطلاعات منتشر شده اقدام کنند.

توکلی افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون سراسری سال ۹۶ در روزهای ۱۵ و ۱۶ تیرماه سال ۹۶ در ۳۷۲ شهر و بخش کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ از روز یکشنبه ۱۱ تیرماه ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان از روز ۱۱ تیر تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه می‌توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و پرینت کارت خود را دریافت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: آزمون سراسری در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۱۵ تیر و آزمون گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۱۵ تیر و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۱۶ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۶ تیر برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه آزمون سراسری سال ۹۶ برای هر یک از گروه های آزمایشی پنج گانه به طور جداگانه برگزار می‌شود و هر کدام از داوطلبان در صورت شرکت در یک، دو یا سه گروه آزمایشی باید کارت ورود به جلسه آزمون خود را جداگانه دریافت کنند.

توکلی گفت: آزمون سراسری‌ سال ۱۳۹۶ برای‌ پذیرش در دوره‌های‌ روزانه‌ ، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌، پردیس های فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (در صورت اعلام ظرفیت از سوی وزارت آموزش و پرورش) و کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ در مجموع تعداد ۹۲۹ هزار و ۷۹۱ داوطلب ثبت نام کرده اند و در نهایت برای یک میلیون و ۹۳ هزار و ۱۹۷ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است که از این تعداد، تعداد ۶۵۷ هزار و ۶۱۳ کارت برای داوطلبان زن و تعداد ۴۳۵ هزار و ۵۸۴ کارت برای داوطلبان مرد صادر شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید