اقدامات محیط زیست برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آخرین تمهیدات این سازمان برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها در فصل گرما را تشریح کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، معصومه ابتکارامروز  در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص تدابیر سازمان حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها با توجه به گرمی هوا گفت: این موضوع دلایل مختلفی دارد. یکی از آن‌ها حضور گردشگران است و ما تاکید داریم که در تابستان و خشکی هوا به هیچ عنوان نباید آتش روشن شود.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی این موضوع بسیار مهم است چراکه جنگل‌های ما بسیار اهمیت دارند. از سویی اقدامات عامدانه وجود دارد که با متخلفان برخورد می‌شود و ما به شدت در این موضوع برخوردهای لازم را انجام می‌دهیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: دولت در این رابطه ساز و کاری نیز به عنوان برنامه جامع مقابله با آتش‌سوزی اعلام کرده و یک ستاد در این رابطه با همکار وزارت دفاع، ستاد مدیریت بحران، سازمان جنگل‌ها و مراتع و سازمان حفاظت از محیط زیست برای واکنش سریع فعال است و ۴۳ بالگرد و هواپیما در ۱۴ نقطه کشور مستقر هستند و هرجا که لازم باشد فورا اعزام می‌شوند.

ابتکار در پایان گفت: برنامه واکنش سریع و مانورهای مقابله با آتش نیز بعد از ماه مبارک رمضان در اولین  فرصت برگزار می‌شود. در حال حاضر نیز با همکاری مردم و سازمان‌های مرتبط و مقامات محلی این آتش‌ها در حداقل زمان ممکن خاموش شده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید