دستگیری مردی که آمار سرقت در تهران را افزایش داد

معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه خودرو پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق حرفه‌ای داخل خودرو با ده‌ها فقره سرقت در تهران خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در پی وقوع سرقت های مشابه داخل  خودرو در سطح شهر تهران که طی آن سارق یا سارقان با تخریب شیشه در عقب اقدام به ده‌ها فقره سرقت در سطح شهر تهران کرده بودند ، پرونده‌ای ویژه در این خصوص در اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد.

با بررسی پرونده‌های مشابه در سطح پایگاه‌های پلیس آگاهی ، کلیه پرونده‌های مشابه که در آن سرقت به شیوه تخریب شیشه در عقب خودرو انجام شده بود در اداره بیستم پلیس آگاهی متمرکز و تحقیقات از مالباختگان در دستور کار کارآگاهان این اداره قرار گرفت و مشخص شد که در تمامی این سرقت‌ها، سارق یا سارقان به هیچ عنوان به دنبال سرقت لوازم داخل خودرو از قبیل سیستم ضبط و باند و ... نبوده و صرفا آن دسته از خودروهایی را که داخل آنها کیف و دیگر اموال باارزش همچون گوشی تلفن همراه ، لپ تاپ و ... قرار داشته، مورد سرقت قرار داده‌اند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، مالباخته‌ای با حضور در اداره بیستم به کارآگاهان گفت که فردی ناشناس طی تماس تلفنی به او گفته که در ازای دریافت مبلغی حاضر به بازپس فرستادن لپ تاپ مسروقه اوست که بلافاصله اقدامات پلیسی برای شناسایی فرد ناشناس در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با انجام این اقدامات ، فرد ناشناس در شهرستان اسلامشهر به نام جابر 30 ساله شناسایی شد.

کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 6 تهران و اخذ نیابت قضایی، به شهرستان اسلامشهر اعزام و 12 اردیبهشت ماه موفق به دستگیری جابر شدند. او پس از دستگیری صراحتا به تلاش برای اخاذی از صاحب لپ تاپ اعتراف کرد و گفت: که لپ تاپ مسروقه را از شخصی به نام فرهاد ، آن هم به قیمتی بسیار کمتر از ارزش واقعی آن و در حدود 500 هزار تومان خریداری کرده است.

 جابر در اظهاراتش ضمن اعتراف صریح به اطلاع داشتن از مسروقه بودن لپ تاپ ، به کارآگاهان گفت: با بهره گیری از اطلاعات داخل لپ تاپ موفق به بدست آوردن مشخصات صاحب لپ تاپ و شماره تماس او شده و تصمیم گرفتم تا به بهانه بازپس فرستادن لپ تاپ از صاحب آن پول دریافت کنم.

با معرفی فرهاد 36 ساله از سوی جابر ، بلافاصله وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای در زمینه سرقت‌های داخل خودرو که از سال 1389 بارها دستگیر و روانه زندان شده ، شناسایی شد . بررسی سوابق فرهاد  نشان داد که او تاکنون هشت مرتبه طی سال های مختلف دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری او نیز به 1394 باز می‌گردد که در آن پرونده ، پس از طی مدت زمان کوتاهی از دوران محکومیتش و با تأمین قرار قانونی ، از زندان آزاد و برابر دلایل و شواهد بدست آمده ، مجددا سرقت های خود را از سر گرفته است.

با بهره‌گیری از اطلاعات موجود در سوابق متعدد فرهاد و انجام اقدامات پلیسی، سرانجام آخرین مخفیگاه وی در شهرستان اسلامشهر شناسایی شد و کارآگاهان اداره بیستم آگاهی با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام شده و ضمن دستگیری متهم، در بازرسی از مخفیگاه وی موفق به کشف مقادیر زیادی از انواع مدارک شناسایی متعلق به افراد و همچنین سازمان های مختلف ، کشف ده‌ها عدد لپ تاپ ، دسته چک ، اسناد مالکیت زمین، اسناد خودروهای مختلف ، اسناد و مدارک مرتبط به اصناف مختلف و .... شدند که همگی آنها بنا بر اعتراف صریح متهم به شیوه سرقت داخل خودرو ، مورد سرقت قرار گرفته بودند.

فرهاد در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: هر باری که تصمیم به سرقت می گرفتم با هوندا 125 قرمز رنگ خود از اسلامشهر به تهران می آمدم ؛ در محدوده پارک خودروها اقدام به وارسی داخل خودروها می کردم و پس از شناسایی خودروهایی که کیف دستی و یا اموال باارزش دیگری از قبیل گوشی تلفن همراه ، لپ تاپ و ... در آنها قرار داشت ، در یک لحظه با تخریب شیشه صندلی عقب خودرو اقدام به سرقت کرده و پس از پر شدن خورجین موتور به سراغ خریداران اموال مسروقه رفته و آنها را می‌فروختم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه صفدر جان پرور، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه خودرو پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " متهم پرونده که اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر دارد ، در تحقیقات پلیسی صراحتا به ده‌ها فقره سرقت داخل خودرو در محدوده‌های شمالی و مرکزی شهر تهران به‌ویژه در مناطق امیرآباد، یوسف آباد، ستارخان، شهرک غرب ، سعادت آباد، انقلاب، فردوسی، هفتم تیر، سنایی، عباس‌آباد ، مطهری ، سیدخندان و ... اعتراف کرد. ضمن آنکه با دستگیری این سارق حرفه‌ای شاهد کاهش چشم‌گیر در وقوع سرقت‌های داخل خودرو در سطح شهر تهران بودیم.

وی همچنین با هشدار به شهروندان گفت: وجود اموال باارزش در خودروها ، مهم ترین انگیزه سارقان داخل خودرو برای انجام سرقت است .

 

 

دیدگاه تان را بنویسید