جهان در انتظار تصمیم‌گیری آمریکا در مورد توافق پاریس

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده تا هفته آینده در مورد انصراف از قرارداد تغییرات اقلیمی پاریس تصمیم‌گیری می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی اعلام کرده که پس از بازگشت به واشنگتن تصمیم نهایی خود را در مورد توافق پاریس می‌گیرد.

دونالد ترامپ روز گذشته (شنبه) بدون تاکید دوباره بر تعهدات ذکر شده در توافقنامه پاریس، نشست گروه ۷ را ترک کرده است. او پیش از این تهدید کرده بود که به توافق اقلیمی پاریس پایبند نخواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا که تغییرات اقلیمی را موضوعی احمقانه خوانده بود در محافل داخلی بر موضع خود اشاره ضمنی داشته است. همچنین عدم قطعیت او در موضعش در مورد قرارداد پاریس، دونالد ترامپ را در نقطه مقابل دیگر اعضای گروه ۷ قرار داده است.

توافق پاریس اولین قرارداد اقلیمی جامع در جهان است که در سال ۲۰۱۵ میلادی با هدف جلوگیری از افزایش دو درجه سانتیگرادی میانگین جهانی به دست آمد. به همین منظور کشورهای جهان متعهد شدند میزان انتشار گاز کربن را کاهش دهند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سپتامبر ۲۰۱۶ این توافق را امضا کرد و اعضای گروه ۷ به حمایت این کشور از این توافق تمایل دارند زیرا آمریکا بعد از چین دومین تولیدکننده بزرگ گازهای گلخانه‌ای است.

 

دیدگاه تان را بنویسید