نگاه مجرم‌گرایی از معتادان متجاهر حذف شود

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در برنامه ششم توسعه حوزه سلامت اجتماعی به خوبی دیده شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، انوشیروان محسنی بندپی در گردهمایی مشاوران امور بانوان و خانواده مدیران کل بهزیستی سراسر کشور که امروز(13 اردیبهشت) به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: درحالیکه در برنامه های توسعه قبلی حتی با نورافکن هم نمی توانستیم قوانینی مربوط به حوزه سلامت اجتماعی پیدا کنیم، اما با همکاری مجلس در برنامه ششم توسعه قوانین خوبی برای حوزه سلامت اجتماعی و بهزیستی دیده شده و کار را برای مجموعه بهزیستی با 22 هزار پرسنل هموارتر می‌کند.

وی ایجاد اورژانس اجتماعی در همه شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت و اجباری شدن مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج که به کاهش تولد نوزادان معلول می انجامد را از جهت گیریهای خوب برنامه ششم توسعه عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای ترویج الگوی دادگاه های درمان مدار برای معتادان، گفت: باید نگاه مجرم گرایی از معتادان متجاهر حذف و دید درمان گر جایگزین آن شود که این طرح در شش استان کشور از جمله کرمانشاه بصورت پایلوت در حال اجراست.

محسنی بندپی با اشاره به وجود دو میلیون و 600 هزار زن سرپرست خانوار در کشور بر اساس سرشماری سال 90، گفت: این قشر در معرض آسیب های اجتماعی هستند و باید برای آنان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

معاون وزیر رفاه همچنین با تاکید بر لزوم گسترش آموزش‌های پیش از ازدواج برای کاهش طلاق، گفت: برای کاهش این آسیب همچنین اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) را در دست اقدام داریم تا افراد از کودکی آموزش‌های لازم را برای کاهش طلاق ببینند.

محسنی بندپی در ادامه به پتانسیل زنان جامعه اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم به توسعه برسیم باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم که یکی از ظرفیت های مهم کشور زنان هستند.

وی افزود: هیچ تحقیق علمی نشان نداده که مردان بهتر از زنان فکر می کنند و تصمیم می گیرند. حتی می توان گفت زنان چون با گروه های حساس تری همچون کودکان و نوجوانان در ارتباطند، نقش مهم تری خصوصا در مقابله با تهاجم فرهنگی و انحرافات اجتماعی دارند و به تقویت بنیان خانواده کمک می کنند.

وی با بیان اینکه 62 درصد پرسنل سازمان بهزیستی را زنان تشکیل می دهند، گفت: به مدد این پرسنل موفقیتهای خوبی را در سطح کشور از جمله جشنواره شهید رجایی کسب کرده‌ایم.

محسنی بندپی به دلایل انتخاب استان کرمانشاه برای میزبانی این گردهمایی هم اشاره کرد و گفت: بهزیستی کرمانشاه بیشترین عملکرد را در ارتقاء جایگاه زنان  داشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید