انصاری: قالیباف تهران را 60 هزار میلیارد تومان بدهکار کرده است

غلامرضا انصاری عضو شورای شهر تهران در روزنامه آرمان نوشت:طی 12 سال گذشته تاکنون 7‌هزار هکتار باغ‌های شمال شهر تهران نابود شده و حدود ۶۰‌هزار‌میلیارد بدهی روی دست شهرداری تهران مانده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اموال، مستغلات و زمین‌هایی که می‌توانست در شرایط بحرانی به مدد مدیریت شهری بیایند، از دست رفته و پروژه‌های نمایشی با بودجه‌های فراقانونی به اجرا درآمده است.

پل صدر و تونل نیایش قرارداد‌هایی بود که باید ۸۰۰‌میلیارد تومان تمام می‌شد، اما تا امروز ٧‌هزار‌میلیارد تومان هزینه برداشته است و قطعا با توجه به اینکه روی گسل فعال زلزله ساخته شده‌اند، تبعات بسیار بدی در آینده‌ در پی خواهند داشت، در حالی که با همین بودجه می‌شد خط دو و سه مترو را تمام کرد.

در ۱۲ سال گذشته در شهرداری تهران اقدام مثبت و تاثیرگذاری در زمینه بازیافت زباله انجام نشده و کارخانه‌ای که از زباله برق تولید می‌کند، حتی ٥‌درصد زباله تهران را پوشش نمی‌دهد و در عین حال از تکنولوژی‌های عقب‌افتاده در آن استفاده شده که هیچ‌منفعتی برای شهر ندارد.

اگر کسی مدعی است شهرداری از بازیافت زباله درآمد دارد، ارقام و عددها را اعلام کند و گزارشات مالی را به مردم ارائه دهد.

شهردار تهران پول‌های بادآورده‌ای را که از عوارض ساختمان‌ها به دست آورده، خرج انجام پروژه‌های نمایشی کرد، در حالی که همین ساخت‌وسازهای بی‌رویه است که تصفیه هوا در تهران را با مشکل روبه‌رو کرد و به ترافیک دامن زد. پل‌های طبقاتی و تونل‌هایی که ساخته و به آنها افتخار می‌کند، در حقیقت همه بدون توجه به حمل‌ونقل و موارد ایمنی کافی خود به یک فاجعه ترافیکی تبدیل شده، طوری که اکنون تهران فقط یک پارکینگ بزرگ است.

محمدباقر قالیباف هرگز پاسخ درستی در شورا به سوالات اعضا نداد. شهردار تهران در حالی حرف از رانت و رانت‌خواری می‌زند که دستگاهی که 12 سال مدیریتش را به عهده داشته، به یکی از رانتی‌ترین دستگاه‌های کشور معروف شده و تخلفات مهمی در این دستگاه رخ داده است. در این 12سال باغ‌های زیادی در تهران توسط شهرداری نابود شده و ‌جای آنها برج ساخته‌ شده است .

 

دیدگاه تان را بنویسید