۲۱ هزار داوطلب کنکور دکتری انتخاب رشته کردند

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته در آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۶ آغاز شده است و تاکنون ۲۱ هزار نفر انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر حسین توکلی افزود: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ در ۷ گروه آموزشی در ۲۴۴ کدرشته امتحانی برای تعداد ۲۶۰ هزار و ۵۲۰ داوطلب در روز جمعه ۶ اسفند ۹۵ در یک نوبت و ۵۴۴ شهرستان برگزار شد. در این آزمون تعداد ۲۱۲ هزار و ۹۴۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۴۷ هزار و ۵۷۹ داوطلب معادل ۱۸.۲۶ درصد داوطلب غایب بودند.

وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری آزمون، کارنامه داوطلبان در روز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و از تعداد ۲۱۲ هزار و ۹۴۱ حاضر در جلسه آزمون تعداد ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند. تعداد ۱۳ هزار و ۶۳۸ داوطلب حدنصاب نمره علمی لازم را کسب نکردند.

توکلی گفت: از تعداد ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ داوطلب تعداد ۷۵ هزار و ۱۴۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته کدرشته محل های دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و همچنین کدرشته محل های سایر دوره ها شده اند و تعداد ۱۲۴ هزار و ۱۵۵ داوطلب منحصرا مجاز به انتخاب کدرشته های تحصیلی از سایر دوره های آموزش عالی ( به جز دوره روزانه دانشگاه های و موسسات آموزش عالی دولتی) شدند.

وی خاطرنشان کرد: دفترچه راهنمای انت

 

دیدگاه تان را بنویسید