اعتراف پسر16ساله به مدیریت کانال تلگرامی مستهجن

رئیس پلیس فتای ویژه شرق استان تهران با اشاره به خرید و فروش کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی گفت: این اتفاق باعث شده برخی کاربران بخصوص جوان‌ها و نوجوان‌ها دست به هر ترفندی بزنند تا اعضای کانال خود را افزایش دهند و بتوانند آن را به قیمت خوبی بفروشند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  سرهنگ سامان محمدی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان یکی از مهم‌ترین فعالان و دست اندرکاران راه‌اندازی این کانال‌ها هستند، اظهار کرد: متأسفانه این افراد با بارگذاری مطالب مستهجن و غیر اخلاقی به دنبال جذب مخاطب بیشتر هستند.وی با اشاره به اینکه به طور قطع هیچکس کانالی که با محتوای غیر اخلاقی، مخاطب جذب کرده باشد را خریداری نمی‌کند، افزود: این رویه فقط برای صاحب کانال دردسرساز می‌شود.
سرهنگ محمدی با اشاره به دستگیری متهم 16 ساله‌ای که یک کانال مستهجن را مدیریت می‌کرد، گفت: کارشناسان پلیس فتای ویژه شرق استان تهران در پی رصد فضای مجازی این کانال را شناسایی کردند که در آن موارد غیر اخلاقی و مستهجن ترویج و منتشر می‌شد. متهم نیزدر اعتراف‌هایش گفت: «با ایجاد کانال و قرار دادن پست‌های غیر اخلاقی و مستهجن به دنبال بالا بردن اعضای کانال بودم تا بتوانم کانالم را به فروش برسانم که دستگیرشدم.»
سرهنگ محمدی به والدین و خانواده‌ها توصیه کرد: حتماً بر فعالیت سایبری فرزندان خود نظارت کنند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند.ضمن اینکه به فرزندانشان بیاموزند که اجازه چه فعالیت‌هایی در فضای مجازی را دارند و از چه فعالیت‌هایی باید به دور باشند. وی همچنین به نوجوانان و جوان‌هایی که قصد کسب درآمد ازطریق فضای مجازی را دارند، توصیه کرد: حتماً برای این کار از افراد با تجربه و صاحب نظر راهنمایی و مشاوره بگیرند و از توصیه‌های غیرکارشناسی وگمراه‌کننده برخی افراد دوری جویند. چرا که راه‌اندازی کانال با محتوای مستهجن نه تنها به فروش نمی‌رسد و کسی حاضر به خرید آن نیست بلکه مدیر کانال را درگیر مسائل قضایی می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید