افتتاح سمن‌سرای استان تهران تا پایان اسفند

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: سمن‌سرای استان تهران هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهران سرپرست افزود: سمن‌سرای  استان تهران در خیابان سهروردی راه‌اندازی می‌شود و همه منابع اعتباری آن تامین شده است و شامل بخش‌هایی مانند کافه کتاب، مرکز تفریح و بازی، پنج مرکز تخصصی برای شبکه‌های سمن‌ها، سایت اداری به منظور فعالیت اداری سمن‌ها و سالن اجتماعات است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۳ سمن جوانان در تهران فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: سال‌های ۹۲ تا ۹۴ فاصله بین سمن‌ها و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران به وجود آمده بود چراکه به علت نگاه و رویکرد مدیریت کلان، جوانان در سایه ورزش قرار داشت و جوانان اصلا مورد توجه نبودند اما سال ۹۵ حجم برنامه‌های سمن‌های استان تهران اعم از سمن‌های تحت نظارت وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور چندین برابر کل کشور شده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران افزود: بر اساس سیاست‌های خود در شش ماه اول سال جاری سراغ سمن‌ها نرفتیم چون ساختار و وضعیت خودمان چندان مناسب نبود. در این مدت معاونان ادارات را تعیین کردیم و ساماندهی ستادها و کمیته‌های استانی را در دستور قرار دادیم البته همچنان با حد مطلوب فاصله داریم. در نیمه دوم امسال در جهت جلب مشارکت سمن‌های جوانان تلاش کردیم.

وی با بیان اینکه ما چهار حوزه ماموریتی نسبت به سمن‌ها داریم، اظهار کرد: این ماموریت‌ها بر اساس شبکه‌سازی سمن‌ها در حوزه‌های تخصصی انجام شده است و شبکه‌ها در حوزه‌های خانواده، آسیب‌های اجتماعی، محیط زیست و گردشگری تشکیل شده‌اند.

سرپرست با اشاره به اقدامات انجام شده برای توانمند سازی جوانان استان تهران گفت: ۲۴ دوره توانمندسازی عمومی برای سمن‌های جوانان در حال اجراست که درباره موضوعاتی مانند فرایند مدیریت، مسایل مالی و آشنایی با عملکرد سمن‌ها است. هشت دوره تخصصی نیز با موضوع طرح‌نامه و گزارش‌نویسی تشکیل شده است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجمع سمن‌های جوانان استان تهران اظهارکرد: این انتخابات با مشارکت ۵۵ درصدی اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار و ۹ عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل آن انتخاب شدند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به حمایت‌ مالی از سمن‌های جوانان در قالب طرح‌های مختلف گفت: بعد از وقفه دو ساله، اعتبارات خوبی در این زمینه تخصیص یافت و حدود ۶۰ طرح درباره موضوعاتی مانند آسیب‌های اجتماعی، آموزش‌های پیش از ازدواج، گردشگری و عفاف و حجاب آماده امضای قرارداد است یا قرارداد آن امضا شده است.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره‌های اوقات فراغت و ازدواج و تعالی خانواده خبر داد و اظهار کرد: جشنواره اوقات فراغت استان تهران ۲۲ اسفند ماه در برج میلاد برگزار می‌شود و هدف آن برجسته‌سازی اقدامات انجام شده در دستگاه‌های اجرایی در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و تجلیل از برترین سمن‌ها و دستگاه‌هایی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به برگزاری جشنواره ازدواج و تعالی خانواده استان تهران در ۲۳ اسفندماه در  شهر ری اظهارکرد: در بخش جنبی این جشنواره میز مشاوره و نمایشگاه ازدواج و خانواده دایر می‌شود و در برگزاری این جشنواره دستگاه‌های اجرایی و سازمان مردم نهاد ازدواج و مراکز مشاوره و خانواده مشارکت دارند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید