عباس جدیدی: هم ریا می کنم هم کار خیر!

عباس جدیدی، عضو شورای شهر تهران گفت: من می‌خواهم کار خیر بکنم، ریا هم می‌کنم تا بقیه هم یاد بگیرند دست در جیب‌شان کنند و کمک کنند!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در حالی که بسیاری در طول هفته گذشته تاکنون درگیر مسایل مربوط به ریزش ساختمان پلاسکو و به شهادت رسیدن تعدادی از آتش‌نشانان فداکار بوده‌اند، عکس‌هایی از جدیدی منتشر شد که او را در حال رفتن به ساختمان پلاسکو یا کشیدن کارت برای کمک به موسسه خیریه نشان می‌داد و همین موضوع باعث شد تا انتقادهای زیادی از او و حسین رضازاده دیگر ورزشکار عضو شورای شهر تهران صورت بگیرد. این موضوع باعث شد تا به سراغ جدیدی برویم و درباره این انتقادها با او صحبت کنیم. 

*این روزها دوباره سیبل شده‌اید، با انتقادهای اخیر چه می‌کنید؟!

ما چه کاره‌ایم؟!‌ من که نباید پاسخگوی 50سال بی‌قانونی و رعایت نکردن مسایل ایمنی یک ساختمان باشم. من اصلا در قد و قواره این حرف‌ها نیستم. حالا من را راه نداده‌اند؟ دولت و مجلس است که باید کمک کنند و پاسخگو باشند. ما همین سه سالی که در شورای شهر بوده‌ایم پاسخگو باشیم کافی است. در واقع در شورای شهر هم باید بچه‌های کمیسیون عمران در این باره صحبت کنند. من که مسوول این موضوع نیستم و به قد و قواره‌ام نمی‌خورد که درباره 50سال کج‌روی در ساخت و سازها صحبت کنم.

* به هر حال این روزها انتقادهای زیادی از شما و حسین رضازاده بابت حضورتان در شورای شهر مطرح شده است.

این‌ها فرار رو به جلوست و کسانی که بصیرت و آگاهی ندارند بابت حضور ورزشکاران انتقاد می‌کنند. حضور چهره‌های ورزشی در شورای شهر فقط در این دوره نبوده و در دوره های قبلی هم چهره‌های ورزشی زیادی بوده‌اند که حضورشان پررنگ بوده و در دوره‌های بعد هم حضور خواهند داشت اما به نظر من مطرح کردن این مسایل رد گم کردن است. متاسفانه بعضی از هنرمندان و آرتیست‌های سینمایی در لحظاتی که قلب همه جریحه‌دار شده اظهارنظرهایی می‌کنند که فقط باعث پاشیده شدن نمک به زخم می‌شود. آقای رضا کیانیان و دیگر عزیزان که به نظر من در رشته سینما صاحب‌نظر هستند، باید در همان حیطه صحبت کنند نه در رشته مدیریت شهری که در مورد آن آگاهی ندارند. اگر سناریو را به آنها ندهند چیزی سر در نمی‌آورند که ایفای نقش کنند. آن‌وقت درباره چیزهای دیگر هم حرف می‌زنند.

*رضا کیانیان که خودش گفته عضویت در شورای شهر به او هم پیشنهاد شده اما چون در این زمینه تخصص نداشته نیامده؟

من بحث شخصی نمی‌کنم و حرف‌هایی که می‌زنم امیدوارم گوش شنوایی برای شنیدن آن باشد! مدیریت شهری فقط این نیست که صرفا ساختمان بسازی یا سنگ و آجر بالا بیاندازی و برج درست کنی. اداره یک شهر چیزهای جامع‌تری را هم شامل می‌شود که مسایل فرهنگی و ورزشی هم شامل آن می‌شود و باید در آن تخصص داشت. اما اکثر حرف‌هایی که زده می‌شود تخصصی نیست!

*شما رشته تحصیلی‌تان چیست؟

من حقوق خوانده‌ام. یک شهر هم حقوقدان می‌خواهد که به مدیریت شهری رسیدگی کند.

*اما به حسین رضازاده هم زیاد انتقاد شده.

من کاری به دیگر افراد ندارم و می‌توانید از خودشان سوال بپرسید اما من می‌خواهم از حقوق ورزشکاران دفاع کنم. از موقعی که تعداد اعضای شورای شهر از 31 نفر به 21 نفر کاهش پیدا کرده فضای سیاسی بدی برای ورزشکاران به وجود آمده و می‌خواهند آنها را بزنند!

*شاید به این خاطر است که عکسی از شما منتشر شد که می‌خواستید به ساختمان پلاسکو بروید اما شما را راه ندادند!

(می‌خندد). اصلا بحث این حرف‌ها نیست، این عکس‌ها فتوشاپ است و جوسازی رسانه‌ای. من می‌توانم صد تا عکس از شما در حالت‌های مختلف درست کنم و درباره آن تیتر بزنم. آیا این کار درست است؟ من 72ساعت پای ساختمان پلاسکو پلک نزدم و سه روز آنجا بودم و حالا هم هر روز سعی می‌کنم نیم ساعت تا یک ساعت به آنجا بروم و رسیدگی کنم. چون این وظیفه و کار من است. این فضاها را رسانه‌ها و مطبوعات معاند با مردم و ضدانقلاب به وجود می‌آورند و این‌ها را مطرح می‌کنند!

*یک عکس دیگر هم از شما منتشر شده بود که برای یک موسسه خیریه در حال کارت کشیدن بودید و از این کار شما هم انتقاد شده که ریاکاری می‌کنید.

چه کار باید بکنیم؟! من می‌خواهم کار خیر بکنم ریا هم می‌کنم. بقیه هم یاد بگیرند دست در جیب‌شان کنند و کمک کنند! مگر رییس‌جمهور به جایی می‌رود 700تا تیم رسانه‌ای و خبری با دوربین دنبالش نمی‌روند تا کار خیرش را نشان دهند؟ کار خیر پز دادن دارد. نشان دادن دارد! هر کسی می‌خواهد کار خیر بکند ریا هم بکند تا چهار نفر دیگر هم ببینند. این فضاسازی‌ها فقط خط گرفتن از رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب است که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و چهره‌هایی که یک عمر افتخارآفرین بوده‌اند و روی سکو رفته‌‌اند را خراب کنند. من چه کار کنم؟ تمام عمرم جلوی دوربین بودم و از تمام کارهای من فیلم و عکس تهیه شده و رسانه‌ها باید حواس‌شان به این چیزها باشد که فریب نخورند. این کارها خیلی بد است. حضرت آقا به خاطر همین چیزها می‌گویند که بصیرت داشته باشید که در کار مردم و نظام رخنه نکنند. عده‌‌ای هستند که می‌خواهند تفرقه بیندازند تا به اهداف خودشان برسند. خیلی خنده‌دار است که نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که همیشه نگاه بغض‌آلودی به ایران داشته وقتی ساختمان پلاسکو سقوط می‌کند پیام همدردی با ملت ایران را می‌دهد! مگر ممکن است کسی که 40سال با مردم ایران دشمن بوده و دشمنان ایران را تغذیه کرده است و با انقلاب و نظام و شهدا مشکل داشته، یک دفعه بیاید دست دوستی به مردم بدهد. بصیرت همین چیزهاست.

*شما گفته‌اید که اگر این کارها ادامه پیدا کند، روی دیگری از خودتان نشان می‌دهید؟

(می‌خندد). این حرف‌ها از طرف من شایعه است. مثل همین عکس‌ها و فتوشاپ‌هایی که از من بیرون می‌دهند. خدا کند با این عکس‌هایی که از من منتشر می‌شود، مسوولان یک تکانی به خودشان بدهند و به درد جامعه برسند. حداقل برکتی که عکس‌های من داشته این بوده که شادی و لبخند به لبان مردم آمده است و این خودش خیر است. اما این عکس‌ها وقتی در فضای مجازی گسترش پیدا می‌کند، نشان می‌دهد ما دیواری کوتاه‌تر از دیوار ورزشکاران گیر نیاورده‌ایم که همه کم‌کاری‌ها و اهمال‌ها را گردن آنها بیندازیم و از زیر بار مسوولیت شانه خالی و رد گم کنیم. این‌ها حق‌الناس است و باید به خودمان بیاییم که اگر هرجا مشکلی به وجود می‌آید آن را با شوخی و خنده تمام نکنیم. اینکه یک اتفاقی بیفتد و حاجی‌حاجی مکه که نمی‌شود. این‌ها حق‌الناس است و باید به آن رسیدگی شود. البته من ناراحت نیستم. مردم خودشان خوب می‌دانند که این عکس‌ها فتوشاپ است و ما هم افتخار می‌کنیم که برای آنها کار می‌کنیم. شما فکر می‌کنید تختی برای چه تختی شد؟ به‌خاطر مدال‌هایش؟ نه. به خاطر زلزله بوئین‌زهرا که در آن حادثه تختی به میان مردم رفت و برای زلزله‌زدگان پول جمع کرد. همیشه ورزشکاران وقتی این اتفاق‌ها می‌افتد پیش‌قدم هستند و پای کارند. ما هم شاگرد مکتب پهلوانی شاه‌مردان حضرت علی‌(ع) و بعد از آن الگوی صداقت، قهرمانی و پهلوانی آقا تختی هستیم و من هم به همین خاطر هر وقت اتفاقی می‌افتد جزو اولین نفراتی هستم که خودم را می‌رسانم تا اگر کاری از دستم برمی‌آید انجام دهم.

*یک کاریکاتور هم از شما منتشر شده با این مضمون که یک آتش‌نشان به شما می‌گوید شما و رضازاده که در شورای شهر کاری از دست‌تان برنمی‌آید، لااقل بیایید چون زورتان زیاد است در آواربرداری کمک کنید!

بالاخره این کاریکاتورها کشیده می‌شود، بعضی از آنها خوب است و بعضی از آنها هم تفرقه ایجاد می‌کند و می‌خواهند بین مردم و کسانی که سال‌ها برای‌شان افتخارآفرینی کرده‌اند فاصله بیندازند. البته مردم آن‌قدر بزرگوار هستند که سره را از ناسره تشخیص می‌دهند و خدمت‌گزاران واقعی خودشان را می‌شناسند اما درباره فضای مجازی باید بگویم که غیرقابل کنترل شده و باید هرچه زودتر راه چاره‌ای برای آن اندیشیده شود. حالا که عکس‌های من کار شده، مسوولان باید بدانند که روزی این موضوع دامن آنها را هم می‌گیرد و اگر فکری به حال فضای مجازی نکنند زمانی پیش می‌آید که دیر می‌شود و دیگر آتشی بر خرمن این جامعه می‌افتد که هیچ آتش‌نشانی نمی‌تواند آن را خاموش کند!

منبع: روزنامه گل

دیدگاه تان را بنویسید