تداوم ممنوعیت شکار پرندگان وحشی تا رفع کامل خطر آنفلوانزا

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از تداوم ممنوعیت شکار پرندگان وحشی تا رفع کامل خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد و گفت: این ممنوعیت پروانه‌های صادر شده قبلی در مورد شکار و زنده‌گیری پرندگان وحشی را نیز شامل می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  فرهاد دبیری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با ارسال نامه‌ای خطاب به مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌های کشور از تداوم ممنوعیت شکار پرندگان وحشی تا رفع کامل خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.
دبیری در این نامه با یادآوری نامه ارسالی در 13 آذرماه سال جاری، همچنین اطلاعیه رسمی ابلاغی از سوی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر ممنوعیت شکار پرندگان وحشی، خاطرنشان کرد: ممنوعیت موقت زمانی، مکانی و نوعی شکار، همچنین زنده‌گیری پرندگان وحشی به استناد بند (و) ماده (6) قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست همچنان برقرار است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر اینکه ممنوعیت شکار و زنده‌گیری مطلق است، تصریح کرد: در نتیجه این ممنوعیت پروانه‌های صادر شده قبلی در مورد شکار و زنده‌گیری پرندگان وحشی را نیز شامل می‌شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، وی گفت: در صورت بر طرف شدن خطر شیوع و احتمال انتقال بیماری مذکور و اعلام این موضوع از سوی سازمان دامپزشکی کشور، در خصوص صدور پروانه‌ها و اعتبار پروانه‌های صادر قبلی، تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید