امام خمینی: روزی شریفتر از بعثت نیست

امام خمینی با اشاره به بستگی شرافت و نحوست زمان ها با قضایای اتفاق افتاده در آنها گفت: روز بعثت رسول اکرم در سرتاسر دهر؛ «مِنَ الازَلِ الَى الابَد»، روزى شریفتر از آن نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در روز بیست و هفتم ماه رجب سال ۱۴۰۰ در حسینیه جماران و در جمع مدیران صندوق های قرض الحسنه حاضر شد و با تبریک این روز شریف اظهار داشت:

زمان ها خودشان هیچ مزیتى ندارند بعضى بر بعض؛ زمان یک موجود سارى متحرک است، متعیّن و هیچ فرق ما بین قطعه ‏اى با قطعه‏ اى دیگر نیست. شرافت زمان ها یا نحوست زمان ها به واسطه قضایایى است که در آنها واقع مى‏ شود. اگر شرافت زمان به واسطه حادثه‏ اى است که در آن زمان واقع مى ‏شود، باید عرض کنم که روز بعثت رسول اکرم در سرتاسر دهر؛ «مِنَ الازَلِ الَى الابَد»، روزى شریفتر از آن نیست؛ براى اینکه حادثه ‏اى بزرگتر از این حادثه اتفاق نیفتاده. حوادث بسیار بزرگ در دنیا اتفاق افتاده است؛ بعثت انبیاى بزرگ، انبیاى اولواالعزم و بسیارى از حوادث بسیار بزرگ، لکن حادثه‏ اى بزرگتر از بعثت رسول اکرم نشده است و تصور هم ندارد که بشود؛ زیرا که، بزرگتر از رسول اکرم در عالمِ وجود نیست غیر از ذات مقدس حق تعالى و حادثه‏ اى بزرگتر از بعثت او هم نیست؛ بعثتى که بعثت «رسول ختمى» است و بزرگترین شخصیت هاى عالم امکان و بزرگترین قوانین الهى. و این حادثه در یک همچو روزى اتفاق افتاده است و این روز را بزرگ کرده است و شریف. و همچو روزى ما دیگر در ازل و ابد نداریم و نخواهیم‏ داشت. لهذا، این روز را بر همه مسلمین و بر همه مستضعفین جهان تبریک عرض مى‏ کنم.

صحیفه امام؛ج‏۱۲، ص: ۴۱۹-۴۲۰ [audio mp3="http://jplus.jamaran.ir/history/wp-content/uploads/2015/05/besat.mp3"][/audio]

حجم فایل صوتی: 1.87M | مدت زمان فایل صوتی: 00:00:00 دانلود فایل صوتی

دیدگاه تان را بنویسید