دوازدهم فروردین؛ روز حکومت مستضعفان بر مستکبران

امام خمینی (س): دوازده فروردین، روز غلبه جنود اللَّه بر جنود شیطان و روز فتح و نصر خدا و بندگان مؤمن به اوست. ملت ایران این روز را عیدى اسلامى- ملى تلقى مى‏ کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: یک سال از رأی مردم به جمهوری اسلامی با ۹۸/۲ درصد از آرا گذشته بود که امام خمینی (س) پیامی خطاب به ملت ایران صادر کرد. در بخش هایی از این پیام آمده است:

«روز دوازدهم فروردین، سالروز رسمیت یافتن حکومت مستضعفین بر مستکبرین در ایران است؛ سالروز تحقق وعده حق تعالى است. و منت خداى را که ملت مستضعف ایران بر مستکبرین جهان- چه شرقى چه غربى- چیره و پیروز شد. دوازده فروردین، روز غلبه جنود اللَّه بر جنود شیطان و روز فتح و نصر خدا و بندگان مؤمن به اوست. ملت ایران این روز را عیدى اسلامى- ملى تلقى مى ‏کند. و آن روز فتح مطلق و نصر به تمام معناست که همه مستضعفین جهان را این نور سنت الهى و سایه پرچم نَصرٌ من اللَّه فرا گیرد. آن روزى که مسلمین جهان با مدد غیبى در هر کشور و قُطْر «۱» دست جنایتکار ستمگران و چپاولچیان را از کشور خود قطع کنند و پرچم اسلام و آرم اللَّه اکبر را افراشته نمایند».

امام ملت در بخش دیگری از این پیام، مردم را به وحدت کلمه دعوت کرده و آورده است: «بر ملت شریف ایران است که در هر مسلکى و با هر گروهى هستند، از اختلاف و نفاق و کارشکنى براى یکدیگر دست بردارند و دشمنان را با وحدت کلمه و اعتصام به «حبل اللَّه» درهم کوبند، و نزاع هاى شخصى و گروهى را که جز از هواى نفس برنمى ‏خیزد و در صورت رشد همه را به تباهى مى‏ کشد و کشور را به خرابى سوق مى‏ دهد کنار گذارند.».

صحیفه امام؛ ج ۱۲، ص ۲۱۹-۲۲۱

۱. ناحیه،‌ خطه،‌ سرزمین.

دیدگاه تان را بنویسید