گردان تک نفره، صیاد و... لقب کدام شهید بود؟

آنقدر در میدان جنگ از خود دلیری نشان می داد که دوست و دشمن برایش لقب های متفاوتی انتخاب می کردند، دوستان به او گردان یک نفره و دشمنان او را صیاد می خواندند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: بعثی های زیادی را به تیر خود گرفتار کرده بود و جمعی از فرماندهان شان را از پای در آورده و ضربه های سنگینی بر پیکر ارتش عراق وارد کرد تا جایی که لقب صیاد به او دادند.[۱]

چشمان تیزبینش کاری کرده بود که در مدت دو سال[۲] بیشتر از ۷۰۰ شلیک موفق[۳] را به ثبت برساند.

فرمانده اش حسین خرازی می گوید: انگار که او از کودکی جنگی بار آمده بود. تپه هایی را به تنهایی فتح کرد که یک گردان برای تصرف شان لازم بود و باز هم حاج حسین[۴] نام گردان یک نفره را بر او نهاد. آن سال های جنگ تصویر و شرح رشادت هایش به گوش امام رسیده بود و وقتی خدمت امام رفت، بی آنکه او را معرفی کنند، ایشان او را به جا آورد و مورد تفقد خود قرار داد.

منطقه بستان بود و تک تیراندازی از لشکر دشمن که بچه ها را نشانه گرفته بود، عبدالرسول دست به اسلحه برد تا کاری کند کارستان، و برنده این دوئل او بود که مغز تک تیرانداز را نشانه گرفت و لحظاتی بعد گرمای خونی که از گوش عبدالرسول می چکید بر گردنش نشست و او را به خود آورد که زخم برداشته است اما چهره گرم و صمیمی اش همچنان با لبخند به دل می نشست.

با اینکه در شجاعت و دلیری، شهره دوست و دشمن بود اما برخوردهایش آنقدر متواضعانه و فروتنانه بود که می ماندی آیا این همون اعجوبه جبهه هاست؟!

  1. شهید عبدالرسول زرین که برترین تک تیرانداز هشت سال دفاع مقدس بود. او که از بچه های لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان و متولد استان کهکیلویه و بویر احمد بود، پس از مجاهدت های بسیار در عملیات خیبر به جمع شهدا پیوست. بسیار جای تأسف است که شاید بسیاری از مردم جامعه ما حتی نام این شهید گرانقدر به گوششان هم نخورده باشد در حالی که اگر در کشورهای دیگر چنین اعجوبه ای پیدا شده بود، با ساخت فیلم و ... به معرفی آن به جهانیان می پرداختند.
  2. این تعداد شلیک موفق مربوط به سال های ۶۰ تا ۶۲ بوده است.
  3. این در حالی است که رکورد بهترین تک تیر انداز امریکایی حدود ۱۷۰ شلیک موفق بوده است.
  4. شهید حاج حسین خرازی، فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع).

دیدگاه تان را بنویسید