به گزارش ایرنا، در پنجمین روز از هفته دولت، سوله مدیریت بحران اورژانس هوایی پردیس امروز با حضور محمد حسین مقیمی استاندار تهران و مرتضی حیدری فرماندار پردیس و جمعی از مدیران شهرستانی و استانی افتتاح شد.
شهردار پردیس گفت: اورژانس هوایی شهر پردیس در یک سوله 450 متر مربعی واقع در فاز 8 شهرستان پردیس با اعتبار 500 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
کوروش گلریز افزود: این پایگاه اورژانس شامل پد هلی‌کوپتر و سوله‌های متعدد اورژانس زمینی و ستاد مدیریت بحران شهرداری پردیس است که مساحت سوله بالگرد، بخش سوخت رسانی و محل استقرار خلبانان 14هزار مترمربع می باشد.
نادر شایان رئیس اورژانس شهرستان پردیس نیز دراین خصوص گفت: با توجه به افزایش جمعیت شهرستان پردیس و نبودن بیمارستان ، تمام حادثه دیدگان و بیماران به تهران منتقل می شوند و در 4 ساعت مدت انتقال ، زمان طلایی نجات بیمار را از دست می‌دهیم اورژانس هوایی به همت اورژانس تهران، فرمانداری و شهرداری و شورای اسلامی شهر پردیس امروز شاهد افتتاح این مرکز هستیم.
همچنین ایستگاه آتش نشانی فاز 11 پردیس در زمینی به مساحت 2 هزار و 340 متر و زیربنای 975 متر مربع در یک طبقه ساختمان اداری بتنی و آشیانه اسکلت فلزی و با اعتباری معادل 18 میلیارد ریال پیش ازظهر امروز با حضور استانداربه بهره برداری رسید.
شهردار پردیس در مراسم افتتاح ایستگاه شماره 4 آتش نشانی در فاز 11 ، با تبریک هفته دولت و عید غدیر خم گفت: حدود 900 برج بلند مرتبه در فاز 11 ساخته شده است که یکی از نگرانی‌های شهرداری و شورای شهر پردیس تامین ایمنی این فاز از نظر آتش نشانی بود که با خرید 2 خودروی آتش نشانی با نردبان هیدرولیک 56 و 42 متری در این ایستگاه به همراه 18 پرسنل آتش نشان آمادگی کامل برای مقابله با حوادث احتمالی در کمترین زمان ممکن را دارند.
گلریز اظهار داشت: تمام امکانات و تجهیزات این ایستگاه کاملا مدرن بوده و 2 دستگاه خودرو پیشرفته آتش نشانی با اعتبار 12 میلیارد ریال، با قابلیت اجرای عملیات اطفای حریق در سازه های بلند مرتبه است. پس از افتتاح این ایستگاه، مانور عملیات امداد رسانی آتش نشانی فاز 11 با حضور استاندار تهران انجام شد.
همچنین مخزن 10 هزار متر مکعبی شماره 8 پردیس برای تامین آب شرب بهداشتی و مورد نیاز مردم این شهرستان یکی دیگر از پروژه هایی بود، که پیش از ظهر امروز در پنجمین روز از هفته دولت دراین شهرستان به بهره برداری رسید.
فرماندار پردیس در حاشیه افتتاح این مخزن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از احداث این مخزن تامین آب شرب فاز 5 شهر پردیس و منطقه خرمدشت است.
مرتضی حیدری افزود: ساخت این مخزن با اعتباری معادل5 میلیارد تومان با دیوار سنگی، محوطه ساختمان کلر زنی و محوطه سازی با ساختمان نگهبانی از سال 94 آغاز شده بود.
همچنین ساختمان شرکت آب و فاضلاب شهر پردیس با هدف استقرار واحدهای مختلف امور آب و فاضلاب این شهر در یک واحد امروز به بهره برداری رسید، این ساختمان با مساحت یک هزار و 200 متر مربع در 4 طبقه و اسکلت بتونی با اعتباری حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان ساخته شده است.
کلنگ زنی 3 واحد رسیدگی به حوادث و امداد رسانی در بخش‌های آب و فاضلاب در شهر پردیس در زمینی با مساحت 600 متر مربع و با اعتبار 660 میلیون تومان امروز انجام شد که به گفته مسئولان این طرح تا سال 99 به بهره برداری می رسد.
زمین فوتبال چمن مصنوعی شهر پردیس پروژه دیگری بود، که با اعتباری بالغ بر 8 هزار میلیون ریال توسط اداره ورزش و جوانان این شهرستان و با حضور استاندار افتتاح شد.
شهردار پردیس با اشاره به مشخصات فاز اول بوستان نورالشهدا این شهر اظهار داشت: فاز اول این بوستان در مساحت14 هکتار و با اعتباری معادل 61 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که علاوه مقبره شهدا بخشی از زمین بوستان، پارکینگ، دسترسی ها و ورودی این بوستان آماده شده است.
تهرام/9441 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.