شهناز کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نوآموزان از لحاظ بینایی، شنوایی، سلامت دهان و دندان، سلامت جسمانی، قد، وزن، توده بدنی، هوش و آمادگی تحصیلی مورد سنجش قرار گرفته و براساس نتایج ارزیابی ها به مدارس عادی، تلفیقی و استثنایی معرفی می ‌شوند.
وی گفت: نوبت دهی برای طرح سنجش سلامت نوآموزان از 29خردادماه آغاز شده و تاکنون 86هزار و 516 نوآموز برای شرکت در طرح سنجش سلامت نوبت گیری کردند.
کریمی افزود: پیش بینی می شود که برای سال تحصیلی جدید، حدود 95هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به اینکه تمامی اطلاعات نوآموزان در سامانه سنجش به صورت الکترونیکی ثبت می شود، اظهار داشت: دانش آموزان و اولیا برای شرکت در این طرح باید به مدارس محل سکونت خود مراجعه کرده و از طریق سامانه ثبت نام و نوبت دهی شده و به پایگاه های سنجش مراجعه کنند.
وی گفت: امسال 50 پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شامل 48 پایگاه اولیه در مناطق 19 گانه و 2 پایگاه تخصصی در شرق و غرب شهر تهران به نوآموزان خدمت رسانی می کنند.
کریمی افزود: هزینه سنجش سلامت 25هزار تومان است که این روند برای برخی از دانش آموزان بی بضاعت به صورت نیم بها و رایگان انجام می شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران اظهار داشت: زمان شرکت نوآموزان در طرح سنجش سلامت تا 19شهریورماه تعیین شده و در صورت درخواست و تعداد مراجعه کنندگان امکان تمدید این طرح وجود دارد.
کریمی گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی پس از پایان طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان آغاز خواهد شد.
وی، هدف از اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی را اقدامات مداخله ای بهنگام برای شناسایی و حل مشکلات عنوان کرد تا نوآموزان در کنار دانش آموزان عادی تحصیل کنند.
به گفته رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، سال گذشته 101 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و 15هزار نوآموز پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کردند.
به گزارش ایرنا، طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از سال 1373 مطابق مصوبه هیات وزیران در سراسر کشور اجرا می شود، در این طرح نوآموزان 6 ساله لازم التعلیم بدو ورود به دبستان در زمینه های مختلف جسمی و ذهنی در 2مرحله غربال گری و تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس نتایج ارزیابی ها علاوه بر شناسایی مشکلات ذهنی، جسمی و رفتاری نوآموزان نسبت به تعیین جایگاه آموزشی آنان اقدام می شود.
پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی نوآموزان، تهیه شناسنامه سلامت برای تمامی آنان و دسترسی به اطلاعات جامع آموزشی، بهداشتی و خانوادگی برای استفاده در برنامه ریزی آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد نوآموزان از جمله اهداف طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان است.
طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان مطابق اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی برعهده سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.