علی کیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به مناسبت هفته دولت 13 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان های شمیرانات و فیروزکوه مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: از این تعداد 10 پروژه حوزه آبخیزداری با اعتباری حدود 16 میلیارد ریال در شهرستان شمیرانات و 3 پروژه آبخیزداری با اعتبار 34 میلیارد ریالی در شهرستان فیروزکوه افتتاح شد.
کیان خاطرنشان کرد: این پروژه ها در حوزه های آبخیز سدهای لار و لتیان و شمال تهران در قالب عملیات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی ملاتی، گابیون بندی و مرمت سازه ها به حجم 6 هزار و 500 مترمکعب و عملیات بیولوژیکی شامل اقدامات کپه کاری در سطح 700 هکتار در حوزه شهرستان شمیرانات به مرحله اجرا درآمد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران پیرامون 3 پروژه افتتاح شده در شهرستان فیروزکوه نیز گفت: این پروژه ها با هدف کنترل سیلاب و رسوب و کاهش فرسایش خاک و تغذیه سفره های آب زیر زمینی در حوزه های آبخیز آتشان و مزداران، سله بن و ارو (طرود) این شهرستان به مرحله اجرا در آمد.
وی به حجم عملیات و اقدامات انجام شده در اجرای این پروژه ها اشاره کرد و افزود: در حوزه آبخیز آتشان و مزداران فیروزکوه 14 هزار مترمکعب عملیات مکانیکی در قالب احداث بندهای سنگی ملاتی اجرا شده و در حوزه آبخیز سله بن احداث بندهای سنگی ملاتی به حجم 400 مترمکعب و اقدامات بیولوژیکی شامل کپه کاری، بذرپاشی و بذر کاری در سطح 95 هکتار و عملیات حفاظت و قرق در سطح 650 هکتار به مرحله اجرا درآمد.
به گفته کیان، در حوزه آبخیز ارو، اقداماتی همچون احداث بندسار خاکی به حجم 800 مترمکعب، احداث بندهای سنگی ملاتی به حجم 300 مترمکعب، عملیات بیولوژیکی در سطح 280 هکتار و عملیات حفاظت و قرق به مساحت 700 هکتار در این حوزه آبخیز انجام شده است.
وی یادآور شد: فردا (چهارشنبه) 2 پروژه آبخیزداری و بیابانی نیز در مراتع شهرستان ملارد افتتاح می شود که در مجموع 15 پروژه قابل افتتاح اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در هفته دولت با اعتباری بالغ بر 63 میلیارد ریال بطور کامل وارد مدار بهره برداری می شود.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.