کریم ذوالفقاری عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 683 هکتار دیگر از اراضی کشاورزی به سیستم نوین آبیاری مجهز شده اما ثبت سامانه نشده که مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها باید در این زمینه اقدام کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به افزایش قیمت لوله و دیگر تجهیزات اجرای سامانه های نوین آبیاری اظهار داشت: با اجرای سامانه های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی علاوه بر کاهش مصرف آب، شاهد ارتقای بهره وری در این بخش خواهیم بود اما افزایش قیمت ها و ثابت ماندن سهم مشارکت دولت باعث کند شدن روند تجهیز اراضی و تکمیل پروژه ها شده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال باید حدود 14 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم نوین آبیاری مجهز شود که در پنج ماهه نخست امسال بیش از 2 هزار هکتار از این اراضی به این سیستم مجهز شده است.
به گفته ذوالفقاری اجرای سیستم نوین آبیاری در حال حاضر در 5 هزار و 54 هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران در حال اجرا است.
استان تهران دارای 187 هزار هکتار اراضی کشاورزی در حال کشت است که علاوه بر این در تولید محصولاتی چون تخم مرغ، سبزی و صیفی گلخانه ای، گل های شاخه بریده، قارچ خوراکی و گیلاس در جایگاه اول کشور قرار دارد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.