به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از این سازمان، نعمت الله ترکی در نشست تدوین سند توسعه شهرستان دماوند در برنامه ششم که با موضوع 'ساخت و سازهای غیرمجاز و سوء استفاده برخی سرمایه گذاران بخش خصوصی' برگزار شد افزود: آسیب های مختلفی در حوزه های کشاورزی و صنعت در دماوند وجود دارد.
وی در ادامه به سوءاستفاده بخش خصوصی از زمین 700 هکتاری دماوند اشاره و تشریح کرد: در حاشیه جاده تهران- فیروزکوه دولت زمینی از گِل با تسهیلات اعتباری را به بخش خصوصی داد اما این فرد با خیابان کشی، زمین را به شهرک هشت بهشت تبدیل کرد و تنها چیزی که در آن دیده نمی شود گوشه ای از بهشت است.
ترکی افزود: به این کار می گویند زمین خواری قانونی؛ زمینی که خودمان به اسم سرمایه گذاری واگذار کرده ایم را شهرک درست کردند و نگهبانی برای آن گذاشتند تا کسی وارد نشود؛ این موارد باعث تاسف و برای من درد آور است.
وی اضافه کرد: اگر دماوند شهر گردشگری است برای آن طرح دهید؛ من از فرماندار می خواهم رویکردش را به سمت پیشران های توسعه در دماوند ببرد تا 10 سال دیگر غبطه فرصت های از دست رفته را نخوریم؛ مسکن و شهرسازی هم باید کاربری زمین ها را مشخص کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: خیانت نکنید به شهر، من شخصا به دنبال سرمایه گذاری که این کار را انجام داده می گردم؛ ورودی شهر دماوند هم بلوک بندی است و حصار کشیده اند، باید تکلیفمان را بدانیم و اگر دماوند طرح تفصیلی ندارد برای آن بنویسیم.
وی ادامه داد: اینکه به دنبال طرح تفصیلی باشیم کار سختی نیست، چرا می گذارید ساخت و ساز بدون برنامه پیش برود؟
ترکی با بیان اینکه می خواهیم یکبار برای همیشه وارد برنامه شویم و بر اساس آن حرکت کنیم افزود: برنامه پنج ساله است اما افقی که برای آن می بینیم 20 ساله است.

**فرماندار:ساخت و سازها را کنترل می کنیم
فرماندار دماوند نیز در این نشست گفت: مسئولان دماوند از خود من گرفته تا اغلب مدیران، برنامه محوری برای شهر نداریم و کارها فقط روزمرگی است؛ فقط کار را انجام می دهیم در حالی که چگونگی اجرا و اساس کار را در نظر نگرفته ایم، صحبت های شما هشدار است و ما باید نگاهمان را عوض کنیم.
مجید صفری افزود: اگر الان هجوم ساخت و ساز در دماوند را می بینید به دلیل ساخت و سازهای مسکن مهر است اما دیگر باید از آن درس بگیریم.
وی با بیان اینکه با کمک جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و منابع طبیعی ساخت و سازهای مسکن مهر و شهرک هشت بهشت را کنترل می کنیم ادامه داد: سخت گیری ها بیشتر شده و شهرداری ها از این شرایط گله مندند؛ آرام آرام سیل راه افتاده ساخت و ساز کمتر شده و در مسیر اصلی خود هدایت می شود.
فرماندار دماوند گفت: نگاه ما به توسعه شهر دماوند، کشاورزی و گردشگری است و مطالعات 30 نقطه گردشگری ما به پایان رسیده است.
شهرستان دماوند در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/ 6139/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.