به گزارش ایرنا، آیت الله محمد محمدی ری شهری روز یکشنبه در دیدار فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان ری به مناسب هفته دولت افزود: مسئولان در وهله اول باید اعمال خود را نقد کنند.
وی اظهار داشت: هر مسئولی که در نظام اسلامی موجب نارضایتی مردم شود، به اسلام، نظام و رهبری خیانت کرده است.
ری شهری با اشاره به اینکه مردم همواره به دنبال احقاق حق و اجرای عدالت در جامعه هستند، عنوان کرد: مردم در صورتی که عدالت را در جامعه احساس کنند، بسیاری از شرایط سخت را نیز تحمل می کنند.
وی ادامه داد: مسئولان اگر به درستی عدالت را در جامعه رعایت کنند و از حقوق مردم دفاع کنند، نظام اسلامی در مقابل تمام دشمنان خارجی استوار و پایدار خواهد شد و در غیر این صورت به سمت زوال حرکت خواهد کرد.
تولیت آستان مقدس عبدالعظیم(ع) عنوان کرد: وحدت کلمه امت با رهبر جامعه و اصل اجرای عدالت، اصلی ترین عوامل بقای حکومت از نگاه تعالیم دینی محسوب می شود که بایستی پایبند این اصول باشیم.
وی یادآور شد: حکمت در نبود وحدت کلمه و تبعیت از رهبر و امام جامعه دوامی نخواهد داشت.
ری شهری در ادامه به دلایل زوال حکومت ها از نگاه قرآن و احادیث پرداخت و عنوان کرد: وقتی که مسایل اصلی در جامعه توسط مردم و مسئولان فراموش شود و همه به دنبال مسایل فرعی باشند، حکومت ضعیف می شود.
وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: حکومت های ظالم که حقوق مردم را رعایت نکردند به مرور زمان نابود شدند، بنابراین اگر مسئولان حقوق مردم را به خوبی رعایت کنند، هیچ خطری نظام را تهدید نخواهد کرد.
وی گفت: وقتی در جامعه فرومایگان مسئول امور شوند و محلی برای ورود افراد با لیاقت و اصلح نباشد، کم کم جامعه دچار بی عدالتی و ظلم می شود که این عوامل موجب زوال و از بین رفتن حکومت می شوند.
فرماندار ویژه شهرستان ری امروز (یکشنبه) به همراه جمعی از مسئولان ارشد شهرستان به مناسبت هفته دولت با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) دیدار کردند.
دوم تا هشتم شهریور ماه به مناسبت شهادت شهید محمد علی رجایی و شهید محمد جواد باهنر رییس جمهوری و نخست وزیر (در هشتم شهریور 1360) هفته دولت نامگذاری شده است.
در طی این هفته، مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه های گوناگون عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آشنا می شوند.
/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.