به گزارش خبرنگار ایرنا محسن هاشمی رفسنجانی عصر شنبه در آیین افتتاح خانه- موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: نوع زندگی ایشان تا لحظه آخر حیات ساده زیستی وی را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: پس از ترورهای سال 60 امام خمینی(ره) و حاج سید احمد خمینی تصمیم گرفتند خانه کنار حسینیه جماران را به دلیل مشکلاتی که برای صاحبخانه ایجاد کرده بود خریداری کنند.
هاشمی اظهارداشت: پیشنهاد شد آقای هاشمی در پاییز سال 60 در این خانه اسکان گزیند که این موضوع در خاطرات وی نیز ذکر شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: در خاطرات آقای هاشمی نیز آمده این خانه پیش از آن متعلق به یک پزشک نظامی بود که از شلوغی و رفت و آمدهای حسینیه جماران خسته شده بود و انتظار داشت در معامله نیز سودی داشته باشد.
وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی و خانواده ایشان 35 سال در این خانه زندگی کردند به موضوع ایجاد خانه – موزه اشاره و بیان کرد: در ابتدا برای طراحی و ساخت خانه-موزه مسابقه ای برگزار و طرح های مختلف در این باره دریافت شد که در نهایت طرح یک خانم از دانشگاه آزاد مشهد مورد پذیرش قرار گرفت.
هاشمی ادامه داد: این فرد بدون دریافت حق الزحمه ایجاد خانه- موزه را در مدت یکسال و نیم انجام داد و در جریان این کار برای انجام طراحی های لازم کار به افراد دیگری نیز واگذار شد که آنها نیز بدون دریافت هرگونه وجهی کارها را به سرانجام رساندند.
وی همچنین از شهرداری منطقه یک به منظور کمک به نگهداری و نیز مسائل حفاظتی موزه قدردانی کرد.
هاشمی همچنین بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی فردی عاطفی بود که این صفت هم در خانواده و هم جامعه نمایانگر بود به گونه ای که در دیدار با خانواده شهدا یا شرکت در مراسم مذهبی بسرعت ویژگی های عاطفی ایشان بروز می یافت و گریه می کرد؛در برخورد با فرزندان نیز این عطوفت را نشان می داد.
به گزارش ایرنا منزل مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در جماران واقع است که با تصویب هیات وزیران به موزه تبدیل شد.
تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.