هجدهمین دوره بازی های آسیایی از 27 مردادماه تا 11 شهریورماه در کشور اندونزی در حال برگزاری است، در این رویداد بیش از ١١ هزار ورزشکار از 45 کشور قاره کهن حضور دارند که رقابت های خود را در 40 رشته و 67 ماده ورزشی برگزار می کنند.
کاروان ورزشی ایران نیز با 280 ورزشکار مرد و 98 ورزشکار زن در هجدهمین دوره بازی های آسیایی حضور دارد. نمایندگان کشورمان در 42 ماده و رشته ورزشی به مصاف حریفان خود می روند.
این کاروان تاکنون(سوم شهریورماه) با 13طلا، 11 نقره و 9 برنز در جایگاه چهارم جدول رده بندی توزیع مدال ها قرار دارد.
مسعود سلطانی فر روز شنبه در حاشیه افتتاح مجتمع ورزشی طبقاتی امام علی(ع) در شرق تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پایان ششمین روز بازی های آسیایی ورزشکاران کشورمان توانستند در رشته های مختلف از جمله کبدی، شمشیربازی، کشتی، شطرنج، کاراته، تکواندو، ووشو و سنگ نوردی مدال های ارزشمندی را به ارمغان بیاورند که این نوید خوبی است که در آینده بتوانیم مدال های ارزشمندی را در مجامع بین المللی کسب کنیم.
وی با اشاره به برتری تیم مردان و زنان در رشته کبدی در بازی های آسیایی گفت: ورزشکاران زن و مرد کشورمان توانستند به سلطه گری هند در این رشته ورزشی پایان دهند و نام ایران را در آسیا و جهان مطرح کنند.
وزیر ورزش و جوانان یکی از اولویت های این نهاد در ورزش قهرمانی را کسب مدال های رنگارنگ در المپیک 2020 توکیو عنوان کرد که جایگاه ورزش ایران را به جهان معرفی کنیم.
سلطانی فر با اشاره به افتتاح و بهره برداری از 18 پروژه ورزشی و عمرانی در سطح استان تهران گفت: این پروژه ها بیشتر در مناطق حاشیه ای، محروم و کم برخوردار استان صورت می گیرد که امیدواریم با اجرای آنها ضمن ایجاد توازن و عدالت در ورزش تهران، زمینه کشف و شناسایی استعدادهای ورزشی و تشویق و حضور جدی زنان در ورزش همگانی و قهرمانی را ایجاد کنیم.
وزیر ورزش و جوانان افزود: اعتبار برای این پروژه های عمرانی 60 میلیارد تومان است که 49 میلیارد تومان آن از طریق بودجه ملی و 11 میلیارد تومان آن از طریق بودجه استانی محقق شد.
به گفته سلطانی فر امروز با افتتاح چهار پروژه ورزشی، 92هزار متر مربع به فضای ورزشی شهر تهران اضافه شد.
وی همچنین از ایجاد جاده تندرستی در مجموعه انقلاب و آزادی خبر داد و گفت: در نظر داریم با اجرای این طرح ها بتوانیم تندرستی و نشاط را برای شهروندان غرب تهران فراهم کنیم.
استاندار تهران نیز در این آیین اظهار داشت: کمبودهایی در بخش اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در سطح استان تهران وجود دارد که بنا داریم با حمایت مردم و خیرین آنها را مرتفع کنیم.
وی از کمک های شهرداری های استان در جهت رشد و توسعه سرانه های ورزشی و فرهنگی تشکر کرد و افزود: شهرداری ها توانستند برای حفظ و احیای ورزش قدم های خوبی را بردارند.
به گزارش ایرنا، چهار پروژه ورزشی استان تهران شامل فاز اول جاده تندرستی و سالن 2 طبقه مجموعه ورزشی تختی، افتتاح ورزشگاه 3 هزار و 500 نفری بعثت و مجموعه طبقاتی امام علی(ع) روز شنبه با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، محمدحسین مقیمی استاندار تهران، رضا گلمحمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، شهرداران مناطق 15 و 8 و جمعی از پیشکسوتان ورزشی و مسئولان به بهره برداری رسید.
تهرام/7247/ 7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.