محمد انشایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سی امین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی از سوم تا ششم شهریور ماه با بیش از 500 غرفه در فضای 8 هزار متر مربع با شرکت 31 استان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه استان تهران پس از اصفهان بیشترین غرفه های صنایع دستی را در اختیار دارند، افزود: بیش از 50غرفه برای فروش و عرضه محصولات نفیس تهران از جمله سراجی، رودوزی، منبت و معرق چوب، زیور آلات، شیشه های سنتی، سر امیک، سفال، تذهیب و نگاری در سالن های 8، 9، 10، 11 و 25 این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
به گفته وی نمایشگاه صنایع دستی از سوم شهریور ماه از ساعت 10تا 18 پذیرای عموم است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین اظهار داشت: برای حمایت از تولید و عرضه کالاهای داخلی، با همکاری معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و اتحادیه فروشندگان صنایع دستی از عرضه محصولات بی کیفیت و خارجی در بازار جلوگیری می شود.
وی ادامه داد: در نظر داریم که در فروشگاهها اشیای نفیس با قیمت تولیدی عرضه شود.
انشایی از ثبت نام 130 نفر برای توسعه مشاغل خانگی در سامانه کارا خبر داد و گفت: برای این افراد وام های اشتغال زایی 10میلیون تومانی تعلق می گیرد.
معاون صنایع دستی استان تهران خاطر نشان کرد: سال گذشته 483 نفر توانستند تسهیلات 10میلیون تومانی (بازپرداخت سه ساله) برای توسعه مشاغل خانگی را دریافت کنند.
وی همچنین در خصوص برقراری بیمه هنرمندان عشایری و روستاییان گفت: طبق تفاهم نامه ای که با بیمه روستایی و عشایری استان تهران انجام شده، هنرمندان فعال در مناطق روستایی استان تحت بیمه قرار می گیرند.
انشایی همچنین به صادرات صنایع دستی استان تهران در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در سالجاری 25 میلیون دلار کالا به کشورهای اروپایی، آمریکایی و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.
در حال حاضر 250 فروشگاه صنایع دستی و یکهزار کارگاه صنایع دستی (با فعالیت حدود 7هزار هنرمند) دراستان تهران فعالیت دارند.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.