به گزارش ایرنا، مدیر اجرایی نمایشگاه و تجهیزات مساجد و اماکن متبرکه روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این نمایشگاه در مساحت هزار متر مربع با 47 غرقه و مشارکت 12 نهاد مقدس و مذهبی از سراسر کشور برگزار می شود.
حجت الاسلام سید احمد حسینی شریف تصریح کرد: کشورهای آلمان و چین نیز طراحی و نحوه احداث سازه های مذهبی خود را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
وی عنوان کرد: نمایشگاه در قالب زیر گروه‌های طراحی و مهندسی، ساخت و نوسازی، ترمیم، مرمت و بازسازی و مصالح و تجهیزات ثابت و متحرک بر پا می ‌شود.
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: در برگزاری این نمایشگاه، نهادها و سازمان‌ هایی همچون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، آستان مقدس رضوی، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شهرداری تهران، سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت نمایشگاه‌ های بین‌المللی شهر آفتاب همکاری دارند.
وی هدف از برگزاری این‌ نمایشگاه را انسجام رویه احداث مساجد در سراسر جهان بیان کرد و افزود: مساجد زیادی در جهان با مدل های متفاوتی ساخته می شود که اشکالات مهندسی در مناره، محراب و بنا مشهود است در صددیم با برگزاری این نمایشگاه، انسجام خاصی را به طرح های عمرانی مساجد دهیم.
براساس آمارهای رسمی نزدیک به ۷۰ هزار مسجد در کشور وجود دارد که از این میزان ۶۰ هزار مسجد متعلق به شیعیان و ۱۰ هزار مسجد نیز برای اهل سنت است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.