به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، محمد حسین مقیمی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با اشاره به هفته دولت بر آماده سازی این طرح ها از سوی مدیران و بهره برداری طرح های آماده افتتاح تاکید کرد و افزود: مدیران استان تهران طرح های آماده خود را به معاونت عمرانی استانداری گزارش کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا عوارضی تهران گفت: این بوی نامطبوع باید ظرف مدت کوتاهی از بین می رفت، اما به علت نامشخصی روند اجرای این طرح به کندی پیش می رود.
وی خواستار سرعت عمل بیشتر دستگاه های مرتبط با این موضوع شد و افزود: در صورت نیاز به جابجایی دام داری و گاوداری ها که منشا بوی نامطبوع هستند امور مربوط به آب، برق و زمین آنان به سرعت رفع تا خللی در فعالیت آنان ایجاد نشود.
مقیمی بر رفع مشکلات روان آب های آلوده که به سمت جنوب استان تهران جاری هستند افزود: 10میلیارد تومان برای طرح های کشاورزی، 35 میلیارد تومان برای ساماندهی فاضلاب، 10میلیارد تومان برای کمک به شهرداری و پنج میلیارد تومان برای مطالعات منشا ایجاد بوی نامطبوع اختصاص یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در پایان این نشست در جمع خبرنگاران از تکمیل 2تصفیه خانه اسلامشهر و بهارستان با اعتبار اضافه شده 35 میلیارد تومانی علاوه بر اعتبار قبلی تا پایان سال خبر داد و افزود: این اقدام برای ساماندهی روان آب های شمال غرب تهران به سمت جنوب است که یکی از منشا های ایجاد بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام است.
نعمت الله ترکی گفت : برای مطالعه و اجرای طرح تصفیه خانه روان آب های اطراف فرودگاه نیز 5 میلیارد تومان اعتبار تعیین شد.
وی اختصاص 15میلیارد تومان اعتبار برای مسائل زیست محیطی و نظارت های مرتبط با آن و تخصیص 10میلیارد تومان اعتبار برای واحد های دامی و کشتارگاه ها را از دیگر مصوبات این نشست ذکر کرد و افزود: حداکثر تا 2ماه دیگر باید مشکلات بوی نامطبوع اطراف فرودگاه رفع شود.
ترکی همچنین بررسی مبلغ 2هزار و 500 میلیارد تومان ناشی از درآمد مالیات بر ارزش افزوده شهرستان ها را از دیگر مطالب مطرح در این نشست گفت: این مبلغ در اختیار فرمانداری ها، شهرداری ها و دهیاری های شهرستان های استان تهران قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: مقرر شده این اعتبار تخصیص یافته برای پروژه های خاص یا عمومی عمرانی اطراف روستاها از قبیل آب شرب، تصفیه خانه، تخت بیمارستانی، مدارس و سالن های فرهنگی و ورزشی صرف شود.
تهرام/7247/6139//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.