حسین نصراله روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی از معابر و خیابان های شهر برای آمد و شد معلولان و افراد سالمند مشکل ساز شده که باید هر چه زودتر برطرف شود.
وی اضافه کرد: شهرداری ها و دستگاه های اجرایی در ساخت و سازها و مناسب سازی مکان های عمومی برای تردد آسان افراد معلول و سالمند دقت لازم را داشته باشند.
نصراله ادامه داد: هر چند که مسیر تردد جانبازان و معلولان به آستان حضرت عبدالعظیم (ع) مناسب سازی شده است ولی فاصله زیادی تا رسیدن به وضعیت متعادل است.
وی در ادامه با بیان اینکه مناسب سازی گلزار شهدای مدافع حرم در حال بررسی است، اظهار داشت: هم اکنون 98 درصد گلزار شهدای این شهرستان ساماندهی و مناسب سازی شده و گلزار شهدای مدافع حرم نیز در حال احداث است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ری خاطرنشان کرد: مزار شهدای مدافع حرم در روستاهای حسن آباد مناسب سازی شده و هماهنگی های لازم برای بهسازی مزار شهدای امامزاده عبدالله(ع) شهرری نیز در حال انجام است.
وی با اشاره به اهمیت جانمایی مزار شهدای گمنام نیز گفت: 10 مکان برای جانمایی مزار شهیدای گمنام شهرستان ری پیش بینی شد که پس از بررسی های لازم، 9 مورد آن برای دفن شهدای گمنام مناسب تشخیص داده نشد.
نصراله تاکید کرد: محل دفن شهدای گمنام باید دارای ویژگی های خاص باشد تا اینگونه مکان ها به مراکز فرهنگی و بقاع متبرکه تبدیل شودن.
وی گفت: بنیاد شهید در زمینه ارائه تسهیلات به خانواده شهدا و ایثارگران با وجود کمبود و کاستی های موجود اهتمام خود را به کار گرفته و تا حد توان به این قشر خدمات رسانی می کند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
این شهرستان دارای 2 هزار و 747 شهید دوران دفاع مقدس، هفت هزار و 300 جانباز و 486 آزاده است و 155 شهید مدافع حرم در شهرستان ری تقدیم شده است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.