محمدعلی ترکاشوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمه کارگری تامین کننده آینده این قشر است و در صورت بهره مندی از این خدمات، مهمترین دغدغه آنها نسبت به آتیه کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه امنیت شغلی کارگران از نکات مورد توجه است، گفت: ایجاد اعتماد و اطمینان به کارگران در زمینه شغلی، آنها را نسبت به کارشان دلگرم می کند.
نائب رئیس کانون کارگران بازنشسته شهرستان ری ادامه داد: کارگران با وجود تعداد زیاد کارخانه ها در این منطقه، همچنان نگران آینده و وضعیت شغلی خود هستند.
وی با بیان اینکه نبود امنیت شغلی موجب آسیب به کارگران ری شده است، تاکید کرد: این مشکل موجب لطمه به بازار کار نیز شده و ذهن کارگر را درگیر یافتن شغل جدید می‌ کند.
ترکاشوند از سوء استفاده های کارفرمایان نیز گلایه کرد و اظهار داشت: کارگران به مهر اعتبار دفترچه های بیمه خود اعتماد نکنند و برای اطلاع از وضعیت پرداخت بیمه هایشان توسط کارفرمایان به شعبه ها مراجعه کرده تا در هنگام بازنشستگی با مشکل مواجه نشوند.
وی با بیان اینکه خانه کارگر ری به این قشر زحمتکش تسهیلات ویژه آموزشی را ارائه می دهد، افزود: کارگران بازمانده از تحصیل در این شهرستان با ثبت نام در دبیرستان های کار و دانش از آموزش های از راه دور بهره مند می شوند.
دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ری تصریح کرد: کارگران با ادامه تحصیل علاوه بر کسب دانش از ارتقای شغلی، تخفیف ویژه و استفاده از امکانات و تسهیلات آموزشی فنی حرفه ای مرکز برخوردار می شوند.
به گزارش ایرنا، 70 هزار نفر عضو خانه کارگر شهرستان ری هستند که 20 هزار کارگر از این تعداد به صورت متغیر فعال بوده و از امکانات خانه کارگر بهره مند می شوند.
تعداد کارگران بیمه شده در شهرستان ری 158 هزار و 96 نفر و کل بازنشستگان، از کار افتاده ها و بازمانده ها 42 هزار و 164 نفر هستند.
شهرستان ری با برخورداری از 56 اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و همچنین وجود شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی از جمله سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.