حسین توکلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدرسه خیرساز کهریزک با اعتبار 17 میلیارد ریال، مدرسه خیر ساز باقرشهر با اعتبار 45 میلیارد ریال، ساختمان رفاهی آموزش و پرورش با اعتبار 12 میلیارد ریال، مدرسه 12 کلاسه روستای قمصر با اعتبار 15 میلیارد ریال و استخر کهریزک با اعتبار هشت میلیارد ریال از جمله طرح های آماده بهره برداری هستند.
وی تصریح کرد: این طرح ها با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی، توسعه و یتجهیز مدارس تکمیل و در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسند.
توکلی در ادامه به فعالیت های بخشداری کهریزک در روستاها اشاره کرد و گفت: روستاهای بخش کهریزک با درآمدی که از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده دریافت کرده اند به کارگاه عمرانی تبدیل شده اند.
وی اضافه کرد: فعالیت های عمرانی مناسبی در حوزه راه روستایی، احداث سالن های چند منظوره ورزشی و آب و فاضلاب انجام شده است.
بخشدار کهریزک ادامه داد: هم اکنون تمامی روستاهای بالای پنج هزار نفر این بخش دارای اماکن ورزشی استاندارد و امکانات رفاهی مناسب مانند بوستان، خیابان و لوله کشی آب شرب مناسب هستند.
وی یادآور شد: اولویت اصلی بخشداری کهریزک در حوزه روستایی ایجاد سوله های ورزشی چند منظوره برای اشتغال بانوان و استفاده در مواقع بحرانی است.
توکلی در ادامه به آمار بالای تصادفات منجر به فوت در جاده های روستایی کهریزک نیز اشاره کرد و افزود: این بخشداری از سال گذشته طرح ایمن سازی و اصلاح مهندسی مناطق حادثه خیز جاده های روستایی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی گفت: مناطق حادثه خیز جاده روستاهای قمصر، گلحصار، تورقوز آباد در سال جاری اصلاح شده و فاز دوم کمربندی دوم تهران نیز در بخش کهریزک در حال اجرا است.
توکلی با بیان اینکه فاز دوم تعریض، بهسازی و روکش آسفالت کمربندی دوم تهران به طول هشت کیلومتر از انتهای پل دورسون آباد تا پل قاسم آباد در حال اجرا است، تاکید کرد: عملیات عمرانی فاز سوم کمربندی دوم تهران که حد فاصل کهریزک تا اتوبان تهران ـ قم است نیز باید به زودی آغاز شود.
وی اضافه کرد: امنیت روستاهای بخش کهریزک با ایجاد روشنایی معابر، نصب دوربین های مدار بسته و نظارت دقیق دستگاه های امنیتی در حوزه های مختلف بیش از گذشته شده است.
بخشدار کهریزک با بیان اینکه آتش زدن برخی پسماندهای صنعتی مانند کابل های برق و لاستیک برای استحصال سیم ها فلزی هوای بخش کهریزک را به شدت آلوده کرده است، اظهار داشت: بخشداری با همکاری نیروی انتظامی، اداره محیط زیست و قوه قضاییه گشت های نامحسوس را فعال کرده است.
توکلی با بیان اینکه یکی از بزرگترین معظلات بخش کهریزک مسائل محیط زیستی است، عنوان کرد: این بخش حیاط خلوت شهرداری تهران در حوزه انتقال معضلات کلانشهر تهران شده است به طوری که روزانه 20 هزار تن انواع زباله های خانگی، بیمارستانی و پسماندهای صنعتی به این شهر جنوبی پایتخت تحمیل می شود.
وی ادامه داد: رها سازی سگ های پرسه زن از مناطق مختلف تهران در بخش کهریزک نیز معضل دیگر شهروندان این منطقه است که باید شهرداری تهران در این موضوع ورود جدی نماید.
هفته دولت از دوم شهریور آغاز و تا هشتم شهریور ادامه دارد؛ این هفته به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت محمد علی رجایی رییس جمهوری وقت و محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت، به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
شهر کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا(س)، از غرب به اتوبان تهران ـ قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله 13 کیلومتری شهرری واقع شده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.