به گزارش خبرنگار ایرنا؛ جلسه بررسی آخرین وضعیت مدارس فرسوده در کلانشهر تهران و سایر شهرستان های استان عصر امروز (یکشنبه) به ریاست محمد حسین مقیمی استاندار تهران و همچنین محمد رضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و جمعی از مدیران آموزش و پرورش برگزار شد.
در این جلسه استاندار تهران اعلام کرد که 14 هزار و 500 کلاس درس در سطح استان نیاز به مقاوم سازی دارد که از این میزان 9 هزار و 500 کلاس در شهر تهران وجود دارد.
محمد حسین مقیمی ادامه داد: در شهر تهران 7 هزار کلاس درس فرسوده و نا ایمن وجود دارد که باید این کلاس های درس حتما تخریب و بازسازی شود و همچنین در شهرستان های استان تهران نیز یک هزار و 500 کلاس درس فرسوده وجود دارد.
وی تاکید کرد: برای نوسازی یک هزار و 200 مدرسه در استان تهران قرار شد، 300 مدرسه با 3 هزار کلاس درس از سوی دولت انجام شود و همچنین 600 مدرسه توسط خیرین نوسازی شود و همچنین300 مدرسه نیز از محل ارزش افزوده برای نوسازی مدارس استان در نظر گرفته می شود.
استاندار تهران ابراز امیدواری کرد که طی 5 سال آینده با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان این مدارس توسط دولت، خیرین و همچنین از محل اعتبارات ارزش افزوده نوسازی شود.
همچنین در این جلسه مصوب شد که اختیار تغییر کاربری و تبدیل به احسن فضای مدارس از سوی آموزش و پرورش شهرستان های استان و شهر تهران به معاونت امور عمرانی استانداری تهران تعلق گیرد.
در این جلسه مقرر شد در آینده ای نزدیک جلسه ای با حضور استاندار و شهردار تهران به منظور تحقق نوسازی و مقاوم سازی مدارس کلانشهر تهران برگزار شود.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.